Usch, det låter verkligen inget trevligt
@Marvin 
Hoppas det gått fort över.
Jag hade nog inte ridit träning ikväll, men det är bara jag. Brukar vara helt lost orkesmässigt efter magsjuka, blir sällan bra träningsridnin av det...
*kl
Red ut imorse i snömodden. Skönt att det inte hunnit plogas så det iaf kändes lite mjuk under. Mindre skönt att halva travsverige körde ut samtidigt
Såg inga vagnspår före mig på vägen och tänkte att jag verkligen träffat rätt. Icke. Efter en halv kilometer kom 4 ekipage dundrande bakifrån med ett perfekt mellanrum om ca 30 sek. Lagom för att min häst skulle hinna flippa mellan häst 2 och 3, då jag ställt mig på en avtagsväg och väntade på att bli passerad. Vill inte ha dom i häcken, eller strax framför heller för den delen. Så hon inledde fint med att faktiskt gå att skritta fram 500m (!) och sedan gick hon direkt vidare till piaff i galopp
Landade efter någon kilometer i trav och galopp men hon hade nåt härligt huvudskakande för sig konstant i skritt, lite i trav men helt borta i galopp. Så vi galopperade mkt idag, det var nog ganska tungt i snön och även om jag inte gillar mjuka dåliga underlag så kan jag erkänna att det var skönt att min häst för en gångs skull kände sig trött. Vi kunde skritta av på lång tygel och faktiskt skritta en bit på lång tygel mitt i passet också. Man får vara glad för det lilla
Har dock fått problem med skav nu av sadelgjorden. Har inte varit nånting hittills men nu någon vecka efter klippning börjar det ruggas

Smörjer ändå in läderdetaljerna på gjorden, hästens armbågar och där jag ser ruggningstendenser. Använder läderbalsam då jag misstänker att gummit i min ELT-gjord inte mår bra av vaselin. Till hoppsadeln kan jag använda fårskinnstunnel, men vad sätter man på en ELT-gjord? Det är liksom textilkanten på själva plattan som verkar rugga lite...