Apropå sadel, jag har verkligen börjat vänja mig vid dressyrsadeln nu, och jag älskar den bara mer och mer!

Nu när vi rider mera sansat och bara med fokus lugnt och avslappnat så ligger den helt stilla hela tiden, det är bara när hon spänner sig och studsar som den åker fram - skönt!
Efter alla tips både här i en annan tråd så har jag ridit mycket utan stigbyglar samt stretchat höftböjarna varje dag, och inte vet jag vad det är som hjälpt, men nu senaste träningen tyckte jag nästan att lädren var korta, och idag längde jag dem ett hål och vips kändes det mycket bättre och jag tappade inte stigbyglarna en endaste gång!
@Fiorano
Åh vad härligt att du fått hem sadeln, ser ju ut att ligga bra!

Och jag håller verkligen alla tummar jag hittar för att du får köpa loss Barbie! Ni passar verkligen så himla bra ihop.
@stjarnfrugt
du ser, du skulle flyttat hit.

Här finns flera bra dressyrtränare, bland annat kommer ju
@Jfrelin s tränare upp till Tanne nån gång/mån och min tränare är ju underbar! Skämt åsido, hoppas du får tid för nån snart.

Skönt att pålle börjat sansa sig ute också!
KL
Idag var jag ut och red i en timme i UNDERBART vinterväder! Alltså jag har varit så lycklig hela dagen! Strålande sol, helt vindstilla, snö och minusgrader. Helt fantastiskt ute, jag bara älskar vintern!

Bjuder på en allmän landskapsbild som jag tog idag på jobbet.
Jobbade till halv tre, sen hem och svida om till ridkläder direkt och ut med ponnyfröken och vovva! Vi hade den bästa ridturen jag typ nånsin haft på henne. Alla gångarter - inget tjafs alls. Lyhörd och fin i princip hela tiden, alla gånger 90% av tiden hade hon fokus på mig! Började från noll som vanligt, bara skritt tills hon kändes med mig. Sen kunde vi jogga nästan hela turen! Så fort hon började spänna till gick vi ner i skritt igen och började om och tänk - det funkade klockrent! Jag kunde göra jättefina halter bara för magen hela turen - har ALDRIG inträffat tidigare - och från skritt på lång tygel var hon fokuserad direkt, hon var så himla himla mjuk och fin hela tiden.

Jag är så glad! Det var så ljust och härligt med all snö plus klar himmel så jag behövde ingen pannlampa eller nånting, lovely!
Jodå, det är både öron och hund med på bilden, men den blev visst mörkare när den kom på datorn än på telefonen.