@Fiorano. Ok, ska kolla vad jag har för paddar. Blir väl nån BoT som kanske funkar bäst i tjocklek. Idag hade jag fårskinnspadden men schabraket underst. Kan som sagt inte hålla på att tvätta fårskinnet flera ggr i veckan. Glömde givetvis iläggen hemma så kunde inte prova med. Hade nån tanke om att kanten på fårskinnet skulle hindra sadeln att ev glida fram pga magen, har den ju på hoppsadeln av den anledningen att den inte ska åka fram vid hoppning.
Jag tyckte inte det var nån skillnad i ryggen, mer än att det syntes i pälsen att jag haft schabrak istället för fluffigt renskinn underst....
@mackan Jo, det är tyvärr det enda hon ärvt av fullblodet i generna. Typiskt fullblodsskinn och reaktioner i övrigt. Energin möjligen också
, men tyvärr inte den graciösa kroppen...
Jag nojjar över sadlarna för att jag alltid tänker att det är en sån jäkla vetenskap att prova ut sadlar. Tror ju alltid då att man missar nån liten detalj som är superviktig
Men lite känner jag att en häst i den här åldern ändrar sig inte så mkt i formen att sadeln ska börja ligga brutalt illa utan förvarning. Även om hon tappat lite överlinje så är det inget extremt, det finns hästar här som är i full träning och ser betydligt skruttigare ut i överlinjen.
Jag tyckte inte det var nån skillnad i ryggen, mer än att det syntes i pälsen att jag haft schabrak istället för fluffigt renskinn underst....
@mackan Jo, det är tyvärr det enda hon ärvt av fullblodet i generna. Typiskt fullblodsskinn och reaktioner i övrigt. Energin möjligen också
Jag nojjar över sadlarna för att jag alltid tänker att det är en sån jäkla vetenskap att prova ut sadlar. Tror ju alltid då att man missar nån liten detalj som är superviktig