Så roligt att vara saknadSaknar dig i tråden @sassiball
Kl
Jag har haft ridhus senaste 7 åren och kan säga att jag aldrig kan tänka mig att stå utan igen. Man blir bekväm och vänjer sig. Tidigare red jag ute i ur och skur i alla väder och man trailande till ridhus ett par dagar i veckan med sena kvällar osv .
Det blir mkt inne för min del denna tid på året . Man får lägga upp planeringen noga utifrån det, ge vilodagar emellan samt försöka rida ut på helgerna osv. Jag rider sällan ut numera i mörker även om hästen är snäll och det går utmärkt i sak . Man blir lite bekväm som sagt, och ibland är det mer värt att hellre jobba ett regelrätt pass än att just skritta ut i mörkret osv . ...
Jag är väl inte jätteinspirerad av just ridning för tillfället, slits mellan arbete, vabb och ensilagehämtning just nu. Tog en liten galopp häromdagen på stubbfältet och det var roligt.
Just nu känner jag att jag är mil ifrån dressyrträning o verkligen inget jag längtar efter heller.
Ett tag funderade jag på om jag skulle behålla alla fem hästarna men sluta rida helt, enbart ha dem som typ jättehamstrar. Makens smeknamn på mina pållar
Men nu försöker jag istället sälja båda fölen och kanske även halvblodsstoet men jag har inte bestämt mig riktigt ännu. Vi får se, det går sakta framåt. Men därför blir det att jag ägnar mer ridtid åt halvblodet istället. GP funkar inte jättebra att vila för mycket, hon har tom fått en egen hage för hon sprang och lekte så mycket med fölen att de fick ju inte den tid till ro och återhämtning som de behöver. Och dessutom behöver hon inte gå på fri tillgång av grovfoder. Hon har gått ner mycket i vikt sen i somras och det var välbehövligt.
Idag såg jag GP springa fram o tillbaka längs staketet och bocka och härja, hon stannade till där det ena fölet stod och tittade och fortsatte sedan iväg. Fölet såg ut som han tänkte "ska du dra den där uppvisningen en gång till nu?" Hon gör allt för att få igång dem haha.