Red träning ikväll och herregud så bra det var! Bevisligen kan jag ju rida när någon står i mitten, kanske borde man placera ut någon oftare?

Eller så behövs det helt enkelt lite tysk disciplin för att man ska skärpa sig, vilket tyvärr är en bristvara här.
Precis som sagts förr, så håller jag för lite i tyglarna, för att jag vill vara snäll med min häst, men istället bara blir dåligt inramande. Så nu ska jag träna på att placera min häst där den ska vara, och även om hon tjafsar emot så kommer hon med tränarens ord att finna sig i det bara jag väntar ut det. Ska komma ihåg detta nu och inte bli hysterisk och tänka att jag är för hård i handen utan snarare att hon strejkar mot ramen...
Problemet var inte direkt att jag fastnat i innertygeln som jag tyckte själv, utan att jag rider för lite med ytter...

Ska träna på detta också nu. Och att vara NOGA med vägarna. Det slarvas det överlag för mkt med när man bara sitter och rider ensam, hur svårt kan det vara? Bevisligen kan jag ju det med, när nån står i mitten...
Nu när jag skrivit allt jag ska träna på, så kanske jag kommer ihåg det även när jag rider ensam
Hoppas nu för guds skull att det kan bli nån kontinuitet i detta. Skulle man få rida åtminstone var tredje vecka hade man kunnat leva på det. Men det är ju det stora problemet här uppe att kontinuiteten alltid blir lidande.