Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nackdelen med att vara fälttävlansryttare. Jag hårdkör dressyr och banhoppning på vintern och gör klart med lydnad, lösgjordhet och rakriktning osv så att det sedan räcker med 2 dressyrpass i veckan till våren när man måste börja konditionsträna osv.
Nu har han ju gått från LA till MsvB på ett par månader i utvecklingen vilket räcker gott och väl ett bra tag, så dom 2 passen i veckan så lösgör jag första dagen och repeterar andra dagen. Sedan använder jag framridningen till hoppträning för repetition mest halvhalter för allt kommer ner till halvhalterna till slut ändå.. så man kan få in en massa dressyrarbete även på andra pass om man bara tänker till lite.
Tycker också det är svårt att få ihop allt
Nu kör jag på
Hoppträning varannan tisdag
Dressyrträning ca var 10e dag (tors-mån-tors-mån)
Uteritt grusväg (skritt och trav) 1g/vecka
Uteritt sandslinga/fältet (mera galoppträning) 1g/vecka
Tömkörning/longering (ofta varannan gång men ibland båda samma vecka också) 1g/vecka
Vila 1g/vecka
Resten (om det blir något över) dressyrpass i ridhuset
Funkar bra nu, får se när det ska in tävlingar och terräng också![]()
Du ska alltså börja med terräng med Bruce eller? Trodde du var förlorad för evigt till dressyrbanorna![]()
Jag är lite i samma sits också, känner mig inte jättemotiverad... Jag gick ut hårt i höstas när hästarna kom in från betet, uppe innan jobb och red ett kort pass för att sätta igång unghästen. Det har flutit på bra det mesta, har sluppit is och vinter i år. Men ändå har jag liksom tappat sugen. Är lite lite sugen på en pay and ride eller pay and jump men det hittar jag inget i närheten. Vanlig träning är det sista jag känner för, och det är väl egentligen det som behövs....@Fiorano Och jag borde inte ha häst i någon form då jag inte kan göra mig av med dom. Avundas lite de som kan köpa och sälja utan större sorger och besvär.
Nu hoppas jag att motivationen återinfinner sig inom en ganska snar framtid annars vet jag inte vad jag gör.