@Marvin
Kul att se dig på en annan häst, såg ut att vara raka motsatsen till Chatsi.

Nyttigt! Roligt att se hur mycket ni utvecklats i hoppningen också.
@Jfrelin
Vad skönt att det inte verkar vara nåt allvarligt. Ni är snart på G igen!
@stjarnfrugt
Härligt att det verkar lossna bitar för er hela tiden. Det är ni så värda! Förstår att det känns långt mellan med träningar dock... Jag tycker det känns långt med två veckor.
Kl
Idag var det dressyrträning! Ponnyn var superfin från start, mjuk och lagom pigg. Sen när man galopperar är hälften förstört för då ska hon bara galoppera hela tiden...

Tränaren var sen (jag red först) så jag hann rida fram i lugn och ro. Knallade först LB:3ans program en gång för hand och sen i skritt uppsuttet, nu kan jag det.

Red lite rätt upp med halter också, satt i bra sen sist!
Sen när tränaren kom började vi rätt omgående med program. Red först runt det en gång på halvfart (typ jogging såg jag sen på filmen, när jag tyckte att jag ökade så kom vi upp i en bra arbetsprov

) och sen en gång till med lite mer go. Vårt problem som vanligt är avbrott och övergångar överlag. Men nu verkar det som att vi upptäckt mitt problem, äntligen! Jag släpper benen direkt efter att jag gett en hjälp så nästa gång jag alls nuddar henne med skänklarna så tar hon det givetvis som framåt. Inte alls konstigt. Bara jag kommer ihåg att hela tiden hålla om så går hon för det första i en riktigt fin form och för det andra så funkar övergångarna.

Som vanligt alltså, jag måste slappna av och våga rida på framåt även fast vi ska gå långsammare. Sen har jag bytt sida och blivit för stark i vänster helt plötsligt så nu blir jag låst där istället och hästen blir vänsterställd och går på tre spår. Dööh...
Hade jag bara fått lägga tre volter innan varje nytt moment så hade det ju gått jättebra! Men allt går så fort och väggarna kommer liksom flygande redan innan jag hunnit börja med det jag ska.

Jag är alltid lite för långt fram i tanken och Queenie är så himla känslig så tänker jag galopp så blir det galopp, även fast det ska vara från ökad- till mellanskritt.

Hm. Så vi har verkligen massor att tänka och träna på nu till nästa gång som inte blir förrän om tre-fyra veckor. Vi ska försöka åka iväg minst en gång/vecka ändå och träna själva.
Vi fick trots allt till varje moment var för sig riktigt bra, men det gick uselt att få ihop allt.

En mellantrav längs långsidan var riktigt riktigt fin och hon blir maffig att sitta på när man ökar på galoppen. Men att få tillbaka på rätt plats är desto svårare.

Riktigt fina halter idag vilket vi tragglat som tusan sen sist, kul att det går framåt trots allt.