@Fiorano Men hon är ju iaf ridbar och har trevligare form än på länge så det är ju inte illa pinkat
Själv kan jag bilda klubb med @Charlotte1975 känner jag. Det verkar som att vårat hästägande är nära besläktat. Red min häst idag, hon kändes skev bak. Red i skritt på fyrkanten och travade några långsidor i slutet av passet. Men det är svårt att avgöra om det är skevt för att man inte kan komma till nån vettig ridning med det värdelösa upplägget vi har, eller om det är skevt för att man inbillar sig att det är det, eller om det är skevt för att det är skevt.
Känner just nu att jag hoppas hon löser problemet själv med en hjärtattack eller nånting.
Måste även ta ställning till hur jag ska göra nästa helg när min tränare kommer. Ta tillfället i akt och låta henne titta på hästen och uttala sig om hurfan jag ska rida henne. Eller strunta i det helt. Man måste rida två dagar a 1200 kr om man rider, eller låta bli helt. Hade gärna ridit en av dagarna men det alternativet finns alltså inte.
Dessutom är livet i övrigt också på topp. Jag har insett att det här jobbet kommer jag aldrig trivas på, och nån annan arbetsgivare finns inte i detta län som är lönt att söka sig till. Och det där radhuset hade jag ju då kunnat låta bli att köpa om jag ändå inte vill bo här.
Känner mig på topp. Verkligen.
Måste bara skratta lite för mig själv, för så där som du beskriver det känns det idag för mig. Men min enda anledning är att jag är så inihelvete trött efter arbete och något virus och idag dessutom barnkalas...vadå rida? Har nästan glömt att jag har häst. Dessutom gör tröttheten att alla skuldkänslor anfaller - världens sämsta hästägare, världens tråkigaste mamma, huset borde städas, tvätten.....