@mackan jag har inte läst nämnda artikel men den låter intressant.
Min första reflektion är att det är jättebra att folk numera inte bara accepterar en veterinärs ord rakt av, utan kan ifrågasätta och diskutera varför man gör si eller så. Framförallt på sociala media där man kan få väldigt olika infallsvinklar. Sånt är livet nu för tiden, bara att acceptera för veterinären och det ställer högre krav på veterinärerna att verkligen ha på fötterna och veta vad de gör till 110% annars går kunden någon annanstans.
Den här utvecklingen märks överallt i samhället tycker jag, förr var det mer att man "ska" göra si eller så därför att man alltid gjort det, idag ifrågasätts i princip allt, ifrån att man diskuterar rörval med rörmokaren till behandlingsmetoder hos läkaren/veterinären. Visst, jobbigt för den yrkesutövanden, men det kräver bara att man är påläst och kan förklara varför man gör på ett visst sätt.
Vet inte om jag riktigt håller med men det är strunt samma . Jag tror inte sociala media som "second opinion" för en veterinär diagnos alls är särskilt givande ffa om hästägaren köper alla råd som haglar å det bestämdaste . Det var just den problematiken artikeln handlade om så det bästa kanske är om man läst artikeln det blir lätt feltolkat annars . Inte meningen att hela tråden skulle börja handla om detta . Ffa inte att ngn som inte är i tråden allmänt tar min reflektion som anledning till att tolka att denna tråd handlar om det ...