Jag är för gammal för instagram?

Har inte fattat grejen.
Vi var på tävling i Flyinge i helgen, debuten i riktig H100 klass!
Det gick inte så bra!
I dressyren var hon spänd och ostadig, inget nytt. Betyg mellan 5 och 6,5, slutade på 57%. Inget omslag i förvända galoppen, och 6,5 på den i höger galopp!
I hoppningen kändes det att vi haft ett dåligt avslut på terrängträningen senast, och sen varit tvungna att stå över hoppträningen i veckan pga såret. Dåligt tempo, och sen bromsa in till distanserna. Hästen gjorde sitt bästa ändå och vi nollade faktiskt banhoppningen!
Sen var det typ 5 timmars paus, och sen framridningen till terrängen där häst kändes pigg och glad. Höll på krocka på framridningen när ett ekipage vände in precis framför oss precis när vi fått upp tempot lite, och min häst fick kasta sig åt sidan nästan in i ett annat ekipage.

Sen tog vi det lite lugnt.
När starten gick så sa min häst: Nää, det här vill jag inte göra?

Hasade sig långsamt över de tre första kom-igång-hinderna och sen började svårigheterna! Svår bana med kluriga svårigheter uppradade efter varandra. Linje med räcke - 3 galoppsprång till ett hus, som hoppas i 45 graders vinkel. Min häst brukar älska såna linjer, men nu blev hon "rädd" för huset och bröt ut. Sen fick vi ett stopp på soffan som stod några språng inför vattnet. Kravlade sig över och sen hasade över hinder 7-9. Och sen stopp på nerhoppet över en stock i vatten, där jag hade förväntat mig att hon skulle titta, det var rätt djupt... Här fick vi flytta på oss för att inte krocka med
@fio som kom farandes genom vattnet på andra hållet. Såg till att min häst såg fios hoppa ner i vattnet och hängde sen på. Med lite tvekan kröp hon ner över stocken och i vattnet.
Här hade jag glömt bort att jag hade så många stopp att jag var utesluten, galopperade vidare mot det stora bordet och hästen var nöjd över att få springa tillbaka mot parkeringen. Sen ville hon inte hoppa stora bordet heller, trots att hon gjort det helt utan problem tidigare. På andra försöket fick vi vårt enda bra språng på hela banan, och sen gick vi hem.
Då hade vi kvar en massa spännande hinder, triple brush på böjt spår efter bordet, sunken road med stock innan nerhoppet. Spets som stod lite random ute i periferin och sen en trakhenergrav (som höll på att byggas förra gången jag var där och då jag tänkte herregud vilket jättehinder, tur att det inte är med). Över en kulle och sen ett lite smalare hinder i nerförsbacke och sen var det 3 lite snällare hinder på slutet.
Vi hade nog haft lite svårt att ta oss runt där även på en bra dag, men när hästen surar ihop redan från början och inte ville vara med, inte tog tag i hinderna som hon brukar och jag dessutom började fega ur av alla dåliga språng fanns det inte chans. Vi får vara glada att vi inte slog oss.
Känns som en väl spenderad helg?
Igår fick hon vila, idag tänkte jag att vi tar en lugn uteritt. Nästa helg ska vi starta stilterrräng i 90-klass på hemmabanan, vilket borde kännas som glass och ballongerför oss! Sen få vi backa lite och träna. Och fundera på om min häst vill göra det här. Å andra sidan vill hon ju inte direkt hoppa eller dressyra heller. Nån som behöver en westernhäst?

Jag tror att trail hade passat henne bra.
Bild från filmen (som jag inte klarade av att titta på) nerhoppet i vatten på andra försöket. Med tanke på hur hon tjurade över nerhoppet i Hoby förra helgen så är hon ju modig här!