Beroende va de är för sto och valack skulle jag fundera på de alternativet. Din är ju van att gå med andra och kan hästspråket. Om de dessutom är stor hage ska de kunna fungera. Min superbrunstiga kåtfia går ju med valack. Han fattar ingenting när hon ställer upp sig. Har tidigare gått med en som började betäcka och dem fick vi ju sära på.Har nu skrivit på kontraktet för nya stallplatsen. När jag frågade om hage så har det givetvis flyttat in en valack i den grupphage (modell större) som jag hade hoppet inställt på. Alternativet är grushage ensamgående storlek rastpaddock.
Vaknade kl 5 imorse och hade ångest över detta. Vad utsätter jag min stackars häst för?Känns inte alls roligt, allt blev så definitivt med vilka försämringar för hennes välmående som den här flytten kommer medföra.
Alternativet är som sagt att ta risken att sätta ihop henne i hagen där det går en valack + ett sto. Men med tanke på senaste årets skadehistorik har jag kanske inte nån jättestor lust med det
Hon står i dagsläget och pissar vid staketet till en angränsande hage där det går en valack som inte ens bryr sig om henne...
Blir så glad varje dag när jag ser hur fin hage vi har i lösdriften, och min häst trivs verkligen i den. Men det alternativet finns ju inte heller kvar nu när fölen kommer och min häst dessutom är för fet för fri tillgång på bal. Suck. Känns så jävla oinspirerande att ha häst just nu. Hur man än försöker göra det bästa så finns det bara pest eller kolera att välja på.
Jag har kommit fram till att det enda hästvänliga man kan komma på här, är att köpa en skogsmulle och flytta ut den från stan. Inget ridhus, dock krångel för att ta sig dit, eller bara rida i skogen i lugn och ro. Vilket iofs även passar bäst ihop med de sporadiska träningstillfällena som finns.
I dag fungerade de inte lika bra med Pleg. Hängde på henne men två gånger fick hon ordentliga ryck helt utan anledning. Ena gången trodde jag att jag skulle få hästen över mig. Pga att vi inte fick henne helt avspänd i dag så satt vi aldrig upp, men lede runt med ryttare hängandes över. Blåste ordentligt så får skylla på de.