Sv: 07
rnas tråd nummer 6.
Det är så det ska vara! Coola hästar är bra hästar!
Nu har jag varit ute på min första ridtur själv!
Och flickan skötte sig helt exemplariskt! Hon ville bara trava hela tiden, men jag tvingade henne att skritta ett par minuter först. Sen travade vi en bra stund. Följde en stoooor avlång lägda och hon höll sig så fint i kanten. efter ett tag föll hon självmant in i galopp, en mycket rund och välbalanserad sådan så jag lät henne hållas. Galopperade en stund innan jag saktade av och gjorde halt. Kortade stiglädren och drog åt gjorden ett hål, fortfarande uppsuttet, och hon stod helt stilla!

Sen iväg igen, och i slutet på lägdan öppnade den sig och blev bred också, och det tyckte Queenie var så roligt så hon började galoppera och drog ner huvet i en lång serie bocksprång...

När jag drev på så drog hon istället, och satan vad min ponny är SNABB! Hon var verkligen överlycklig och hade öronen spetsade hela tiden och försökte bocka flera gånger, men då var jag beredd. Svängde runt hemåt och saktade ner lite, och fick känna på en helt underbar samlad galopp!

Longeringen har helt tydligt varit väldigt nyttig och hon tog stöd på bettet och välvde både nacke och rygg och galopperade väldigt samlat och fint! Även i traven rundade hon sig kanon och kändes som en riktigt flott dressyrhäst!
Så jag är MYCKET över förväntan nöjd med vår första ridtur ensamma!