Sv: 08
rna del 7
Vad roligt att du gillar honom, han är ju perfekt i mina ögon, men jag kan ju vara lite partisk
Ja du, jag funderar ju också ibland, men vet inte, han är rätt kaxig och visar alltid när han blir lite sur, så det kan vara något som är lite jobbigt bara. Har en utprovad hoppsadel och en dressyr som jag provat ut själv, tycker att båda ligger bra men har tendens att glida lite bakåt. Han har vad jag förstått alltid kickat lite i galoppen, mer och mindre i perioder, har själv märkt att han blir förbannad om min skänkel hamnar för långt bak, då sparkas det helvilt. Svansen åker nästan alltid upp i övergång trav till skritt, trots att jag inte sitter i övergångarna. Han sparkar och far runt även när jag tömkör eller longerar, gärna om det är något som stör honom (typ igår när han råkade springa över en kon, då blir han irriterad och sparkar..), så han tar lätt till ett bakben eller två om han är lite missnöjd.
När vägarna blir bättre ska vi nog ta en tur över havet till sadelmagasinet och gå igenom bägge sadlar, troligen blir det en ny dressyrsadel.