09:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna del 2

Instämmer i kören, vilken jättefin häst!

kl
Måste sluta nattsurfa, jobb om 5, men okej. Magen var ju lite stor på min, men den har krympt sedan senast! Nu kan jag utan problem spänna maggjordarna på täcket, det gick inte för ett par veckor sedan. Dessvärre har hon fått skav utav munkorgen. Men det finns nu en mindre hage (som inte är så liten, bara nedbetad) i beteshagen där hon går utan korg med en kompis att härja med. Vet inte hur jag ska lösa det med sällskap framöver dock, ordinarie sällskapet ska tyvärr vandra vidare. :( Vi har haft ute equiterapeut också, som hittade lite vanliga och lite ovanliga grejer som vi knådar och trycker för att få ordning på. Fiorano red henne idag och det blev lite bilder trots nyckfulla regnmoln.

rg7.jpg


rg5.jpg


rg1.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

Ja det är en connemara. Min egna lilla åsna:p. Har hans helsyster också, men hon är väldigt mycket enklare på alla sätt..

Syrran:
1148_10200668833915162_478429102_n.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

Nu har vi varit på kurs igen. Fjärde kurstillfället för den portugisiske dressyrtränaren. Denna gång hade han bytt approach och gjort träningsupplägget lite softare och snällare, så jag och Galishimo fick en chans att klara kravnivån. O_o

Vi är ju inte några naturbegåvningar. :p

Men det var kul i alla fall att jag inte gav upp och bytte tränare för snabbt. Man behöver väl lära känna varandra, förmodar jag.

1003703_10201353355306100_879922250_n.jpg


941447_515078758557966_1451588294_n.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

KL

Bilden som jag var lite lustig med är alltså deltagar bevis för 4 års championatet i Dressyr :) detta ska bli så spännande :D

I morrn åker vi och rider en LC:1 :) Nu ska vi se om träningen med näsan gett något resultat :)

417924_10151457691628753_743787563_n.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

Ja jag fortsätter väl uppdatera själv då ;)

Idag sprang lillan hem en andra plats i LC:1 på 65,19% :D HUUR stolt som helst över pluttan :D Hennes 3:e tävling och hennes första pris utdelning

DSC_0418.jpg

DSC_0467.jpg

DSC_0500.jpg
:
 
Sv: 09:orna del 2

ÄNTLIGEN!!! har jag börjat hoppa in min lilla prins!

Satte två räcken snett igenom, så det gick att rida en större 8:a, typ :) Hade travbommar först, sedan travkryss och därefter räcke.

Sambon var med som banpersonal och förste filmare! Hoppade ett par gånger, superenkelt så bad honom höja lite, hoppade igen, och det låg typ på 70 cn :D :D
Så nu tändes mitt hopp om kvaliteten igen, men tror nog vi inte kommer att vara klara tills dses, men man kan ju hoppas :)

http://youtu.be/AzFX4sEOBlU

Fina lilla häst :)

// Niikon92
 
Senast ändrad:
Sv: 09:orna del 2

Det är så himla roligt att komma igång och hoppa dem! Ser fint ut, men jag hade inte vågat lägga upp det såpass ändå. Det är så lätt att skrämma dem och då är det ingen lätt väg tillbaka. Men då hoppade jag min i flera månader på max 50 cm för att bygga massor med självförtroende, så jag tillhör väl inte normen kanske.

Och grattis till placering Anyo! Cool tjej.

kl
Min tjej var inte så cool häromdagen. Känns som att det går framåt för oss nu men hon har sina surigare dagar. Tror det berodde på insekterna just idag/igår men jaja! Det var iallafall Fiorano som red och lite bilder blev det. När min träning skulle fotas låg kamerabatteriet kvar hemma, hehe.

tj3.jpg


tj2.jpg


tj1.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

*kl*

Min lilla ponnyplutt har varit på utbildning i en månad, häromdagen åkte jag för att hälsa på honom lite, och fick se honom riden.

Han reds in förra sommaren, men är bara "aktivt" riden i 2-3 månader på sin höjd. Nu ska han få några veckors vila innan utbildningen fortsätter :)



img_3165_51d2f869e087c3321068156d.jpg

img_3180_51d2f935ddf2b31535f8abc6.png

img_3181_51d2f93addf2b316466d02d4.png

img_3183_51d2f9b7ddf2b3160b4cd955.png
 
Sv: 09:orna del 2

Åh vilken drömponny det där är :love:!!

niikon92: Tack:)! Det är en jättetrevlig häst, men för dagen var hon skitsur och inte riktigt med på att jobba:p.

*kl*

Juno är halt. Kom hem från tävling i söndags med den andra och släppte upp dom i sommarhagen. Jag glömde att spraya Juno med flugspray vilket resulterade i att han sprang som en j-la galning. Tog tio minuter att komma tillbaka med sprayen och då hade han både hunnit bli ganska svettig och halt på ett bakben. Suck. Sprayade och sen stod han vackert och betade. Han är lite känslig den där ponnyn alltså.

Hältan har dock redan mer än halverats på dessa dagarna så det går åt rätt håll. I morse vid utsläpp var dock den andra ponnyn ett monster och brallade som en tok och Juno hängde förstås på. Suck igen. Men men, Han får vila i några veckor och har det inte gett sig helt tills dess får vi vackert besöka kliniken. Är väl rätt säker på att det är en vrickning, men det kan ta en jäkla tid det också att få bra.
 
Sv: 09:orna del 2

Tråkigt när de blir halta för de jävla flugorna :(

Lux har fått vila i två dagar nu, och idag kom han i full galopp till grinden :love:

Red ett kort pass på ridbanan, så jäkla varmt, men Lux skötte sig galant!! Gjorde lite mjukgörande. i galoppen var han bra från start, så efter uppvämrningen så provade jag även att ställa utåt på galoppvolter, för att han ska lyfta upp innerbogen och komma loss. I högervarv var det lite jobbigare :p

I och med att Lux är så jäkla fin nu i både hantering och ridning jag går lite oroligt och väntar på nästa bakslag... det kommer att komma, men frågan är när :P

Imorn ska vi rida ut med andra hästar från stallet :D

// Niikon92
 
Sv: 09:orna del 2

KL

Var ett tag sedan jag skrev nu igen men det går frammåt iaf! Idag har vi ridit bort till en större anläggning (ca 15 min genom skogen) själva för första gången. Rid kompisen (mamman) blev halt och då var det bara att ta tag i det med att rida själv. Lika bra kanske så det blev av. Gick bra dock var han väldigt skrikig när han efter halva vägen insåg att han var själv men det lugnade ner sig efter ett tag i paddocken. Är nöjd med han då han ändå bjöd på frammåt och inte ville stanna eller gå hem.

Lite bilder (ej jag som rider utan medhjälparen som i vanliga fall hoppar honom)

264443_10151556859418727_365143109_n.jpg


1000083_10151556858293727_861356917_n.jpg


998701_10151556858713727_1880351971_n.jpg


1013582_10151556859383727_849112661_n.jpg


1010057_10151556859783727_458675646_n.jpg


1044672_10151556857928727_383126227_n.jpg


Sorry för bildbombningen.....
 
Sv: 09:orna del 2

lånar knapp*

"Min" 09 i stallet, Marius tog sin första seger idag :bump: :banana: :bump: :banana:

Han har varit sen och stor och vuxit långsamt och haft vissa skadebekymmer. Dock har vi alltid vetat att det är en bra häst, och idag ställde han skåpet på ett fint sätt.

Han låg sist länge (han ska ridas så, han måste få ti att "hitta benen") men tog fram sin speed i precis rätt ögonblick. På den här bilden ser man att jockeyn vet att han ska vinna en bit innan mål och ger en segerklapp:
http://svenskgalopp.smugmug.com/Tvlingsdagar/Taby-130707/i-hRTv2GP/0/M/Marius Federigo 5694-M.jpg

SnyggMarius med nedfällda blinkers
http://svenskgalopp.smugmug.com/Tvlingsdagar/Taby-130707/i-qzXJP2h/0/M/Marius Federigo 5699-M.jpg

På väg till vinnarcirkeln med väldigt glad skötare (jag).
http://svenskgalopp.smugmug.com/Tvlingsdagar/Taby-130707/i-hQhqsGz/0/M/Marius Federigo 5704-M.jpg

I vinnarcirkeln med mig i någon bisarr pose (ser ju gigantisk ut, och det gör jag faktiskt inte jämte honom på riktigt)
http://svenskgalopp.smugmug.com/Tvlingsdagar/Taby-130707/i-3GXRGZw/0/M/Marius Federigo 1757-M.jpg

Samtliga bilder har Stefan Olsson tagit för Svensk Galopp (edit)
 
Senast ändrad:
Sv: 09:orna del 2

Det verkar rätt kul att jobba med galopphästar tycker jag:). Även om jag nog aldrig vågat rida dom:p. Kul att hästen vann och jag gillar din outfit med stylish klänning och stålhätteskor:D.

niikon: Ja dom där j-la insekterna är ett aber! Sen är Juno iofs lite tramsig. Barbie bryr sig inte så hårt men Juno far som en tok och surar ihop av flygfäna. Ungefär som mitt gamla halvblod. Han är ju PONNY och ska inte bry sig tycker jag:D! Skyller på att han är uppvuxen i ett tävlingsstall med hoppehästar och har aldrig ens behövt vara ute om natten osv. Det märks att han är en fostrad "innehäst" för dom två nätterna de var ute nu när vi tvättade stallet var han alldeles olycklig. Han är lite kul eftersom man så tydligt ser vad han gillar och jag har aldrig varit med om en valack som så tydligt visar missnöje som den där ponnyn:p.

Nu är han dock ohalt alldeles lagom tills jag reser till Skåne imorgon. När jag är iväg så kommer de att få gå i vinterhagen (beteshagen ligger nästan en kilometer från stallet och ingen vill gå med dom dit och de kan inte gå där om natten just för att Juno springer som en tok..) men förhoppningsvis gå ner några kilon...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 067
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 314
Senast: mackan
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp