09:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna del 2

Hon har bytt namn, det var tydligen upptaget. Ellisha heter hon nu :P Min mamma är det som äger henne. Ellisha är mamma till sonen :) Hon är inte så stor, 154 kanske hon är? Har inte mätt henne på evigheter.

Men hennes son ser ut att bli lite större :) Dock inte riktigt lika stor som sin pappa ;)
 
Sv: 09:orna del 2

Gud vad snygg häst du har! Och grattis till de fina utställningsresultaten :)


rebeckasff, vad obehagligt, tur du hade en graman på :nailbiting: Men så trafiksäker han verkar vara, det är ju en väldig fördel.

Fiorano, kul att även när du rider andras pållar så är din lille följeslagare ständigt med ;) Så himla fin Bluefish`s ponny är ! men hamnar inte sadeln väldigt långt fram? eller kanske bara som det ser ut?
 
Sv: 09:orna del 2

Sadekn ligger alldeles för långt fram. Är den väldans runda magen som ställer till det:/. Ponny går nu med munkorg och Bluefish har fått i uppdrag att rida mer och slimma till tjockisen;). Ponnyn är jättefin och Bluefish kommer ha mycket roligt med henne!

...och klart att min lilla monsterhund är med, där jag är är hon;).
 
Sv: 09:orna del 2

Tack så mkt :D

Jag är väldigt nöjd med honom! Han är ju så himla proportionerlig! Ohh vad jag saknar honom!

Den 6:e är det dags för utställning igen. Innan dess ska hans tränare ha hunnit rida honom lite med. Det blir spännande att se vad hon tycker :D

Ett av stona är dräktighetskollad, och är dräktig. De andra 2 väntar vi på. Den ena var så rädd för honom så där fick de gå i samma hage. Hon verkar dräktig och har inte brunstat om än, så förhoppningsvis är hon dräktig. Men de såg aldrig nån lyckad betäckning. Min mor passade på att göra ett helsyskon till, hon är skitgrinig så troligtvis tog det sig, men hon tillät bara ett språng. Hon är isf på dygn 13 nu.

Bara att hålla tummarna!!
Har vi tur så blir han pappa till 3-4 bebisar nästa vår :)
 
Sv: 09:orna del 2

KL

Äntligen på svensk mark igen. Blev en Norgeresa för min lillskit trots allt istället för vila men NU har han verkligen förtjänat lite sommarlov :)
Tog resan med ro och blev bara piggare och piggare på plats. Slog till med över 70% i dressyr och nollade resten. Helt fantastiskt i terrängen och gick som ett spjut trots en maxad bana. Han hade vunnit med över 13 straff (för icke fälttävlansinsatta så är det VÄLDIGT mycket) om inte hans sketna matte missat norska regler så jag får nöja mig med att veta att jag hade helgens absolut bästa 4-åring i alla fall ;)

http://youtu.be/QMy0MlHCVm0
 
Sv: 09:orna del 2

Vad för regler var det du missade? Han gjorde verkligen en supertävling!

*kl*

Idag har jag och Juno fotats. Eftersom jag inte har tvättat hade jag inte ett enda rent schabrak til hoppsadeln och tog därför dressyrsadeln. Bu sa Juno åt det. Nada bjudning, nada ridbarhet, stret och elände. Ja ja, så ny vet jag med säkerhet att han absolut vill ha sin egen hoppsadel som han på senaste tiden gått så himla bra med. Får tar och boka in en ny fotosession inom snar framtid i rätt sadel ist:p.

(...och bilderna kommer senare:)).
 
Sv: 09:orna del 2

Att du inte får rida med klocka i terrängen i 90 klass (och 80 och 100?) vilket du får i Sverige och internationellt...
 
Sv: 09:orna del 2

Duktiga! :) Jag blir allt lite sugen på att byta karriär och börja med fälttävlan istället, det ser så mycket roligare ut (och så får man rida lätt i dressyren)! ;)

*kl*
Vi kom i alla fall genom programmet idag, och det var målet så jag är nöjd med pållehäst! Han var riktigt fin på framridningen och över förväntan inne på banan. Lite väl taggad vilket ledde till många rejäla missar då jag inte är van vid att behöva bromsa honom och jag red dessutom fel väg.. Men det var en riktigt stökig tävlingsplats (i mitten av en idrottsplats!?) så rejält med miljöträning fick han och ingen är gladare än jag så länge han har bjudning. Återkommer med bilder och ev. film! Fantastiska 53% slutade vi på, men någon ska ju komma sist också ;)
 
Sv: 09:orna del 2

Det där med klocka verkar det vara mycket fram och tillbaka med. Här i Sverige tog dom väl bort att man fick rida med klocka ett tag också? Hade vänner som tävlade fälttävlan då och det var ju ett himla liv om det.

Borntoshine: Vad kul att ni kom runt iaf:). jag lyckas ju jämmt rida fel väg när jag tävlar så vet hur det är:p.
 
Sv: 09:orna del 2

Jag och Dono är äntligen igång igen! Han börjar kännas riktigt fin och blir mer och mer ridbar för varje dag som går. Så nu hoppas jag att vi kan börja rida på utebanan snart. Älskar verkligen honom, så känslig och fin.

Jag och Dono förra veckan, väldigt korta stigläder då jag inte tänkte på att länga dem när jag hade stövlar på mig.
3w1.jpg

1w2.jpg

7w.jpg

8w.jpg

10w.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

Vi hade ett toppen pass ikväll! Hittade ett bättre bett i stallet, men nu tror jag att jag rotat igenom varenda hörna. Dock märktes det verkligen skillnad då han verkligen sög tag om bettet, höll bättre balans och ett lägre tempo med super bjudning! :D Dessutom hade jag en vän som kunde påpeka min ridning lite så svårt att göra det själv tkr jag, men ingen jaktlycka när det gäller tränare tyvärr. Får bli runt rensning något riktigt rejält snart så jag hittar någon. Ska även köpa en ny utpassad sadel åt honom nästa månad då den jag har nu inte passar lika bra längre. ^^
 
Sv: 09:orna del 2

*kl*

Suddiga bilder från gårdagen:
3mqb.png

lkd.png

fvyc.png

91j.png

(det var inte meningen att rida med utsläppt hår, mitt hårnät ramlade av mitt i ritten :p)
 
Senast ändrad:
Sv: 09:orna del 2

:love: :love: :love:

Vilken snygg häst! Och vad trevligt du sitter! Ser verkligen jättejättefint ut! :bow:

Jag hör inte hemma här, bara kikar in för lite inspiration, svårt att se min 10a såhär långt fram redan om ett år. :o :p
 
Sv: 09:orna del 2

KL

Java hade tappat en sko men idag åkte den på igen. Pew nu är hon fit for fight igen :) Nästa vecka startar vi en LC:1 . Tror formen blivit lite bättre men hon har fortfarande tendenser till att vika in näsan. Är så himla svårt för mig att känna detta. Behöver nån som tittar på mig varje dag känner jag :banghead:

Namnl%C3%B6s21.jpg

Namnl%C3%B6s31.jpg

Bara Älskar denna bilden :D
Namnl%C3%B6s41.jpg

Namnl%C3%B6s51.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

Jättefin häst och jag är lite kär i dina stövlar:D!

*kl*

Bilder på min åsna. Är en himla tur att bilder bara visar halva sanningen:p. Detta passet var verkligen såååå hemskt:D.

943513_10200769581753795_1405980328_n.jpg


1044561_10200769581193781_1023023548_n.jpg


993791_10200769581153780_732235748_n.jpg


Vi galopperar:D! (riktig ridskoleridning var det här för att få honom att röra på sig...)
1011212_10200769582033802_550669825_n.jpg


..och så lite stilbilder på honom, han är ju himla söt iaf:love:
946530_10200769582873823_1176766334_n.jpg


1010932_10200769583673843_1010425824_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 067
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 314
Senast: mackan
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer

Omröstningar

Tillbaka
Upp