Sv: 09-orna.

prova går ju alltid, sen sägs det att en del kan få störningar om dom "knorkat" till sig i korset ..för att det går nån nervsignal till hypofysen den vägen ganska ytligt...vet inte m det stämmer men det har jag hört flera ggr. Men eftersom mamman var lika kanske inte det stämmer på din häst
 
Sv: 09-orna.

Okej, jag vi ska iallafall kolla upp henne rejält igen, eftersom hon haft en otäck sparkskada med brodd på hasleden som nu läkt, och så är hon inne i en rejäl växtperiod igen. Men det känns som om det är ngn slags obalans i henne med hormonerna, vad det nu beror på, och hon är väldigt lik mamman på många vis. Tack för tipset, alla små pusselbitar är till hjälp;)
 
Sv: 09-orna.

32082415.jpg


32082414.jpg


Uppdaterar med lite sommar och höstbilder på Maya Mystica, i väntan på den sköna årstiden:)
 
Sv: 09-orna.

Men åh så tråkigt och typisk!
Hur ser prognosen ut?

För att muntra upp dig lite kan jag tala om att vår Champis som fick en spricka i kotbenet nu är tillbaka i träning igen.
 
Sv: 09-orna.

P1000642.JPG


Operationen gick så bra som vi hade hoppats på.
Bilden visar en nyvaknad häst.
Nu återstår den trista konvalicensen.
 
Sv: 09-orna.

Låter bra det !:) Och om resten flyter på nu bara, så ska du se att vi ses på banorna så småningom med våra 09: or ....;)
 
Sv: 09-orna.

kl

Vad kör ni i för motionstempo? Hur långt kör ni?

Min joggar i 3-minuterstempo i princip hela tiden, jag kör 9 km + uppvärmning och avskrittning.
 
Sv: 09-orna.

Idag har vi kört ner Etta Extra och Etoile till Tommy Zackrisson där de ska stå i träning.
 
Sv: 09-orna.

Etoile är såld. Jag ska åka ner till Zacke imorgon och säga hejdå, på onsdag åker hon till sin nya ägare.
 
Sv: 09-orna.

kl

Vår 09:a Angel and Demon klarade sitt premielopp i tisdags på 32,1. Hon skötte precis allt på ett jättebra sätt :)
 
Sv: 09-orna.

Ja oj, vad tidigt! :)

*kl*
Etoile dagen innan hon åkte till sina nya ägare.
etoile800.jpg


Etta Extra ute och tränar
ettaextra800.jpg
 
Sv: 09-orna.

Det är en riktigt talangfull dam. Skött träningen på bästa sätt och är som en gammal häst att ha och göra med :) Nu får hon pusta lite och sedan tränar vi på tills någon köpare dyker upp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
381
Senast: tuaphua
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 907
Senast: Shixle
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 518
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 617
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp