1 åring som är lös i magen

Jolanta

Trådstartare
Arvid har under några veckor varit lite halvrisig i magen, han har bajsat 2-4 gr per dag i en lösare konsistens än vanligt. För 1½ vecka sen fick han magsjuka och blev då extremt lös i magen, var bara som vatten. Jag gav honom bara då majsvälling och Sinlacgröt för att magen skulle hämta sig, vilket den gjorde.
När jag börjat med normal mat igen så är bajset fortfarande lite löst, men det verkar därimot inte som han smälter maten som han ska, det är ofta matbitar kvar och lite slem. Han har de senaste dagarna bajsat 4-5 gr per dag. Han är förövrigt helt pigg och kry.

Han håller även på att få 4 nya tänder, det kanske spelar in också.

Har försökt få tag på BVC men har inte lyckats, så nu vänder jag mig hit.

Har ni några tips?
 
Senast ändrad:
Sv: 1 åring som är lös i magen

Mina båda har blivit lösa i magen när de fått tänder. Det i kombination med att magen inte återhämtat sig efter magsjukan gör nog diarrén.
 
Sv: 1 åring som är lös i magen

Instämmer!

-----------------
Jag skulle fortsätta att undvika mjölk om han är slemmig i magen, och försöka ge morotspuré, det brukar hjälpa mina.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp