+ 1 på bröllop

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 220
  • Visningar Visningar 19 576
Eftersom inbjudningarna inte är ute än så vet man ju inte vad det i slutändan kommer stå. Vill inte bruden att TS tar med en kompis så är det ju så. Att diskutera formulering i inbjudan är helt orelevant.

Jag hade heller inte ok:at TS +1 som brudpar. Det kostar att ha bröllop, varje kuvert är dyrt, TS +1 kanske innebär att brudparet får avstå att bjuda någon de tycker är viktig.

Om man skriver NN+1 räknar man väl med att det kommer två personer? Har man bjudit 10 personer och lagt till +1 på varje har man bjudit in 20 pers. Det är ju inte så att TS krävt att ta med sig en extra person utan att det står (kommer att stå) +1 i inbjudan. Förmodligen till fler gäster än TS, om de inte är del av ett par där båda är vänner till brudparet.

Ni som hade tackat nej till fest pga att båda inte är bjudna, är detta något ni pratat med er partner om eller bara antagit?
Jag undrar detsamma! Jag ser liksom ingen anledning till att tacka nej om jag vill gå och jag hade blivit irriterad på min partner om han inte hade gått i motsvarande fall. Varken jag eller min partner skulle någonsin ifrågasätta att ena parten går ensam. Vi sitter ju inte ihop bara för att vi har valt att leva ihop. Vi är ju fortfarande två människor. Senast jag var på bröllop var jag och dottern bjudna. Inget konstigt med det alls. Min partner känner inte de som gifte sig medans jag och dottern gör det. Jag hade tyckt att det var mer märkligt om jag och sambon var bjudna än jag och dottern i det fallet.

Ni som hade tackat nej till fest pga att båda inte är bjudna, är detta något ni pratat med er partner om eller bara antagit?

Det är givet, enda gången man går själv är möjligtvis när det är typ barnkalas inom familjen som inte ”är lika viktigt” som ett större evenemang såsom typ bröllop, jubileum eller liknande.

Och då ska det vara för att partnern är sjuk eller på arbete, inte för att båda inte är bjudna.

Blir inte jag och sambon båda bjudna, kommer ingen.

Det är givet, enda gången man går själv är möjligtvis när det är typ barnkalas inom familjen som inte ”är lika viktigt” som ett större evenemang såsom typ bröllop, jubileum eller liknande.

Och då ska det vara för att partnern är sjuk eller på arbete, inte för att båda inte är bjudna.

Men gäller det typ middagar och sånt också? Gör ni allt ihop?

Så om din kompis väljer att bjuda enbart sin familj och fem nära vänner inklusive dig för att hen vill ha ett mycket litet bröllop så går inte du?

Vad sager ni om detta scenario da - jag ar sjalv inbjuden till brollop (singel, sa ingen partner att bjuda in anda), men kanner att det ar ett ganska stort atagande (masta stanna overnatt t.ex.) och att jag inte kanner valdigt manga personer pa brollopet - kanner egentlige bara bruden (och vi ar inte jattenara vanner) och en av brudtarnorna (vi ar nara vanner), men de kommer ju bada vara valdigt upptagna under dagen.
Ar det mycket oartigt att tacka nej?

Vad sager ni om detta scenario da - jag ar sjalv inbjuden till brollop (singel, sa ingen partner att bjuda in anda), men kanner att det ar ett ganska stort atagande (masta stanna overnatt t.ex.) och att jag inte kanner valdigt manga personer pa brollopet - kanner egentlige bara bruden (och vi ar inte jattenara vanner) och en av brudtarnorna (vi ar nara vanner), men de kommer ju bada vara valdigt upptagna under dagen.
Ar det mycket oartigt att tacka nej?
Nej det tycker jag inte. Ca 20 % tackade nej till vårt bröllop har jag för mig och jag tänkte inget om det. Det är klart att det inte passar alla!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som... 2
Svar
24
· Visningar
2 183
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
2 967
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 356
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 530
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka