+ 1 på bröllop

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 220
  • Visningar Visningar 19 577

pepp

Trådstartare
Min bästis gifter sig i höst :love:

Jag stör mig dock på en sak, jag får ta med mig en person, men bara om det är en pojkvän?!
Frågade om jag inte får ta med en kompis (som hon också är bekant med) men nä det gick inte.

Kommer vara den enda personen i sällskapet som kommer själv vad jag vet nu.. så hade känts fint att ha med sig nån :)

Är jag extremt kinkig nu? :o vet ju att det är deras dag och det är ju det viktigaste.
Hur har ni som gift er gjort?

Jag stör mig dock på en sak, jag får ta med mig en person, men bara om det är en pojkvän?!
Frågade om jag inte får ta med en kompis (som hon också är bekant med) men nä det gick inte.

Kommer vara den enda personen i sällskapet som kommer själv vad jag vet nu.. så hade känts fint att ha med sig nån :)

Är jag extremt kinkig nu? :o vet ju att det är deras dag och det är ju det viktigaste.
Åh bröllop är ju så tråkigt på det sättet- att normen typ är par. Och inte vänskapspar utan kärlekspar.

Skulle jag bjuda någon +1 så skulle jag inte bry mig om vem som kommer med, pojkvän, vän, dejt, kk eller annat.
Bara det inte är nån bråkstake som kommer.

Åh bröllop är ju så tråkigt på det sättet- att normen typ är par. Och inte vänskapspar utan kärlekspar.

Precis så känner jag med :)
Är inte jätteförtjust i stora tillställningar heller. Just nu är jag mest orolig att jag kommer få ångest..

Jag hoppas dom åtminstone kommer ha blandad bordsplacering...

Skulle jag bjuda någon +1 så skulle jag inte bry mig om vem som kommer med, pojkvän, vän, dejt, kk eller annat.
Bara det inte är nån bråkstake som kommer.

Så hade jag själv också gjort.
Skulle bara ta med nån jag känner väl :)

Jag tycker verkligen man borde få ta med en kompis på såna tillställningar eftersom par så ofta bara hänger med varandra och håller ihop.
Jag är så trött på att man som singel hela tiden måste vara den som hittar någon att prata med. Jag tycker par borde bli mycket bättre på att bjuda in folk i konversationer och bjuda till.

Är det alltså plus en på alla? Men bara pojkvän som räknas? En pojkvän är väl inte billigare än en kompis? Du skulle ju faktiskt kunna träffa nån innan dess (inget är omöjligt, har jag hört :p), är det plötsligt okej då? Mest intresserad av om hon menar att plus ett inte gäller för dig för att du är singel?

Är det alltså plus en på alla? Men bara pojkvän som räknas? En pojkvän är väl inte billigare än en kompis? Du skulle ju faktiskt kunna träffa nån innan dess (inget är omöjligt, har jag hört :p), är det plötsligt okej då? Mest intresserad av om hon menar att plus ett inte gäller för dig för att du är singel?

Som jag fattat det ja..

Måste fråga detta mer ingående nu känner jag... får återkomma om det :D tycker det känns jättekonstigt. Hade t.ex gärna tagit med mig min mamma annars!

Som jag fattat det ja..

Måste fråga detta mer ingående nu känner jag... får återkomma om det :D tycker det känns jättekonstigt. Hade t.ex gärna tagit med mig min mamma annars!

Nu är det din bästa vän och jag förstår att du vill gå. Men hade det varit jag som var bjuden, och som inte har så nära vänner att jag verkligen vill gå, hade jag inte gått på de villkoren. Som du säger kanske man vill ta med sig en förälder för att slippa komma helt ensam.
/den som helt seriöst har hamnat vid barnbordet som barnvakt "för du har ju ingen pojkvän". Nej, och inga barn heller, så jag vill inte passa andras bara för att det underlättar bordsplaceringen.

Jag tänker att hon kanske vill slippa diskussioner om varför den bekanta var på bröllopet om de har fått liv att dra ner på antalet. Vi hade bara plats för ett visst antal människor på festen och jag ville hellre fylla upp platserna med såna jag ville ha omkring mig än med människor som mina vänner heller ville ha omkring sig. Vi körde hårt på endast etablerade par eller om vi umgicks med båda i ett nyare förhållande. Sen satte vi ihop människor som vi trodde skulle ha utbyte av varandra. Några stackare som vi visste var bra på att göra samtal fick några besvärligare människor till bords. Min bästa kompis fick ta med sig sin pojkvän, han var ett stort pucko men hon fick inte åka för honom om inte han fick följa med. Det förhållandet tog sen tack och lov slut. Men det var en av få jag inte ville ha där.

Jag kan tycka att det är skillnad på att bjuda "+ 1" och "med respektive". I det första fallet är det att tolka som att du får ta med dig en person, då valfri. I det senare är det uttryckligen du och din partner. Vill man bara ha folks partners kan man inte formulera det som att det är valfritt.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som... 2
Svar
24
· Visningar
2 183
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
2 968
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 357
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 534
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka