Min bästis gifter sig i höst
Jag stör mig dock på en sak, jag får ta med mig en person, men bara om det är en pojkvän?!
Frågade om jag inte får ta med en kompis (som hon också är bekant med) men nä det gick inte.
Kommer vara den enda personen i sällskapet som kommer själv vad jag vet nu.. så hade känts fint att ha med sig nån
Är jag extremt kinkig nu?vet ju att det är deras dag och det är ju det viktigaste.
Hur har ni som gift er gjort?
Jag har nog aldrig varit med om att +1 har betytt annat än +respektive när det kommer till familjära tillställningar som bröllop. begravningar, släktmiddagar osv. Där tänker jag mig att det är värden/värdarnas dag där de vill ha vissa människor på plats, och kan tänka sig att låta etablerade partners följa med. Jag ser inte den typ av tillställningar som en tillställning som man tar med sig vänner till heller. Det är ju planerat och värdarna betalar för alla, så extra gäster blir dyrt.
Jag har också varit med om att +1 är just +vem som helst, men då har det handlat om mer rena sociala tillställningar (födelsedag, föreningsfest eller fest i allmänhet) där man inte har något emot att det dyker upp okänt folk, men vill begränsa antalet extra gäster så att ingen dyker upp med 10 extra gäster. I de sammanhangen där +1 har betytt +vemsomhelst har det dessutom också gått bra att ta med fler än en om man frågar. Det är liksom inte alls lika noga, bara man inte blir fööör många. Oftast har alla betalat för sig själva eller så har det varit knyte eller enklare servering.