Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väldigt fin och häftigt att han ska se så lätt ut i kroppen fast han är så stor!!En första liten video på Långben, som på senaste varit lite loj i kroppen, i och med pälsfällning och vad vi tror är växtvärk(på bredden då hoppas jag verkligen)
Inte jag som rider, utan min tränare, så inga kommentarer om ryttarenHon har ridit honom ett fåtal gånger och på videon är det första gången de galopperar. Vi jobbar på att han ska balansera upp sin stora kropp. Koncentrationen är oxå något vi jobbar på, han tittar gärna på allt annat spännande. Han jobbar på bra med de långa bakbenen, medan frambenen mest paddlar på hittills
Skönt att se en lite längre ryttare än mig själv sitta på honom ibland oxå, nån med lite längre ben som kan hålla om honom bättre
Älskar denna knasiga häst till månen och tillbaka
Väldigt fin och häftigt att han ska se så lätt ut i kroppen fast han är så stor!!
Han är ju typ en halvmeter högre än minSnappe skulle se ut som en shetlandsponny bredvid
![]()
Oj en sån jobbig tur. Så bra att ni kunde ta en lugnare runda sen istället så det dåliga beteendet inte blir befäst.Fina bilder och filmer på väldigt fina hästar! Riktigt duktiga dessutom.
Vi är långt ifrån den nivå dom flesta ligger på men iof så har Miraz haft 1års vila och någon månad till.
Hoppas snart vara så pass så det kanske går och filma lite vid ridningen!
Igår blev det en lång tur med mycket uppför och klättring i olika terräng. Medisen red Miraz och vi red ihop med en annan.
Tyvärr hamnade hon låååångt framför och vägrade invänta oss så Sakura börjase stressa upp sig och Miraz tog det med ro tills längre fram under turen.
Hon vi red med drog iväg i trav uppför en backe och vi var med den gången så det gick bra. Dessvärre gjorde hon en till jävla fuling när varken jag eller min medis var med och drog iväg i full trav en bra bit innan oss så Sakura tog i allt hon kunde och drog iväg i galopp efter dom och Miraz efter oss.
Tur nog styrbara och lyssnade men Sakura ville helst inte sakta ner förens vi var ikapp.
Jag var TOKIG!!!!
Och efter den gången stressade speciellt Sakura på som en tok, Miraz blev trippig och ja inte alls kulså mycket vi fick kämpa att hålla dom emellanåt var inte kul.
Sakura kunde galoppera på stället, trippa och ligga på så enormt så jag var både arg och frustrerad. Vi försökte få den andra att förstå att hon inte kunde dra ifrån oss sådär men det gick in först sista biten då vi fick ropa VÄNTA på oss!
Så båda mina var helt slut och svettiga när vi kom tillbaka och jag tänkte typ att ingen av dom ville någonsin ha ett bett i munnen igen.
Idag tog jag och medisen en lugn tur själva. Hästarna tog betten utan problem och vi stack iväg med väldigt sega/trötta hästar.
Men ville iaf få ut dom i skritt och lite trav efter gårdagens jävla skittur.
Märktes att dom båda var lite ömma och hade träningsvärk men dom kom igång efter cirka halva turen.
Piggnade på lite med traven och på slutet kändes dom som vanligt, väldigt skönt.
Båda lugna och fina, vi behövde inte hålla mycket trots även trav.
Jag sa det att jag vill inte riktig rida med den personen igen, inte på ett tag iaf!
Så vi är igång hyfsat nu.
Tänkte jag skulle longera Miraz lite lite imorgon eller ska jag ge dom en vilodag?
Fina bilder och filmer på väldigt fina hästar! Riktigt duktiga dessutom.
Vi är långt ifrån den nivå dom flesta ligger på men iof så har Miraz haft 1års vila och någon månad till.
Hoppas snart vara så pass så det kanske går och filma lite vid ridningen!
Igår blev det en lång tur med mycket uppför och klättring i olika terräng. Medisen red Miraz och vi red ihop med en annan.
Tyvärr hamnade hon låååångt framför och vägrade invänta oss så Sakura börjase stressa upp sig och Miraz tog det med ro tills längre fram under turen.
Hon vi red med drog iväg i trav uppför en backe och vi var med den gången så det gick bra. Dessvärre gjorde hon en till jävla fuling när varken jag eller min medis var med och drog iväg i full trav en bra bit innan oss så Sakura tog i allt hon kunde och drog iväg i galopp efter dom och Miraz efter oss.
Tur nog styrbara och lyssnade men Sakura ville helst inte sakta ner förens vi var ikapp.
Jag var TOKIG!!!!
Och efter den gången stressade speciellt Sakura på som en tok, Miraz blev trippig och ja inte alls kulså mycket vi fick kämpa att hålla dom emellanåt var inte kul.
Sakura kunde galoppera på stället, trippa och ligga på så enormt så jag var både arg och frustrerad. Vi försökte få den andra att förstå att hon inte kunde dra ifrån oss sådär men det gick in först sista biten då vi fick ropa VÄNTA på oss!
Så båda mina var helt slut och svettiga när vi kom tillbaka och jag tänkte typ att ingen av dom ville någonsin ha ett bett i munnen igen.
Idag tog jag och medisen en lugn tur själva. Hästarna tog betten utan problem och vi stack iväg med väldigt sega/trötta hästar.
Men ville iaf få ut dom i skritt och lite trav efter gårdagens jävla skittur.
Märktes att dom båda var lite ömma och hade träningsvärk men dom kom igång efter cirka halva turen.
Piggnade på lite med traven och på slutet kändes dom som vanligt, väldigt skönt.
Båda lugna och fina, vi behövde inte hålla mycket trots även trav.
Jag sa det att jag vill inte riktig rida med den personen igen, inte på ett tag iaf!
Så vi är igång hyfsat nu.
Tänkte jag skulle longera Miraz lite lite imorgon eller ska jag ge dom en vilodag?