Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heesten såklartJag eller hästen![]()
Tack som frågar, men ja det har blivit lite bättre. Vi har varit och tagit blodprover igen igår för att se över eventuell vitaminbrist osv. Så det ordnar sig@Aionee han är så himla fin tycker jag =D
Hur mår du nu då? Något bättre?
Vilken dag!
Började dagen väldigt bra, släppte ut hästarna strax innan 6, fixade stallet och åt sen frukost. Packade sedan in Empa i transporten och mig och mamma i bilen för att åka till Karlstad för tävling. Åker i god tid och tur är väl det, för ungefär 4 mil hemifrån lägger bilen av, oljelampan börjar lysa och det är bara att svänga in på en parkeringsficka längs med motorvägsleden. Empa blev lite fundersam men stod snällt i alla fall tills hjälp anländer.
Ny bil till transporten och omlastning längs med E18, vilken underbar 5åring jag har som stod så snällt och mest bara såg ut att undra vad matte nu hade hittat på. Väl i väg ringer vi till tävlingsplatsen och kollar hur läget ser ut, hinner vi till första start tro? Nej, det gör vi inte. Men vi anländer till tävlingsplatsen helskinnade i alla fall, 1 timme senare än planerat.
Går upp till sekretariatet och gör ett klassbyte, från 90 till 110, tänker att om 1meters rundan känns bra kan vi nog göra debut, även om planen inte var den med tanke på förra tävlingen. Går förbi en liten hästaffär i cafeterian och hittar ÄNTLIGEN en kavaj som föll mig i smaken, spontanshoppar den och sen börjar väntan till första start i 1meter.
Empa var så fin! Går in och sätter nollan utan några större missar, mest bara ryttarbrister och på något ställe tappade jag lite drivning. Men det var så härligt att gå in och sätta nollan! Och framförallt veta att jag red väldigt bra(överlag)! Träningarna sen senaste starten har verkligen gett resultat.
Gav Empa lite havre och vatten och sen var det bara att vänta till 110 starten. Lång väntan, men Empa stod och sov i transporten och jag halvsov på läktaren.
Framridningen till 110 måste vara en av de bästa, känslan var så bra. Väl framme för skänkel och jag kunde inte önskat mer. Väl på banan sen tappar vi lite energi båda två tror jag. Och till 3e hindret tappar jag lite galopp och vi får ett pet. Sätter lite mer galopp i henne och det flöt på till kombinationen där vi fick ett stopp på B hindret eftersom jag slutade rida. Skärper mig och vi klarar resten av banan utan fel. En helt klart godkänd debut måste jag säga. Men till nästa gång ska jag banne mig rida hela vägen!
Är så nöjd med min fina fina häst som aldrig slutar överaska. Till nästa tävling ska jag dock inte glömma sadelklistret för ska hon fortsätta hoppa såhär, som jag räknar med, kommer jag inte sitta kvar länge till.
Bjuder på film från 1meter, den från 1,10m var tyvärr jättesuddig.
![]()
@Catrool superläcker! berätta meeer!