Kl.
Idag har jag varit och fixat om mina flickor, mer tid till Miraz igen eftersom Sakura fått stryk igen av någon
Blev en ridtur i det fina vädret, hade tänkt lulla runt på banan lite men kom på att det var träning där med massa folk (en i taget) och vet inte hur många dom var som skulle rida så jag sket i det.
Givetvis skulle hon inte gå från stallplan idag igen för mig, vet inte om det var för att det stod hästar där omkring och folk eller bara test igen. Försökte med skänklarna och röst men ingenting hände så då toucha jag till med spö på bogen och då var det inga problem minsann. Min jädrans lilla fina flicka har verkligen börjat testa och jag måste erkänna att jag inte gillar att behöva använda spö heller
Men vill ju inte göra henne skänkeldöv och röstdöv heller direkt.
Hur som helst, förbi hingsten gick hon fint och ända ner till sista hagen, där stannade hon till så jag fick toucha till lite igen och därefter gick det saaakta men sen var det bra igen, lite seg på vissa ställen och tittade en del på olika saker vi mötte.
Men vi jobbade lite galopp i backe idag och det var SÅ kul tyckte hon men även jobbigtLite svettig blev hon faktiskt. Men det känns att styrkan och orken börjar komma tillbaka rejält nu, kanske därför hon även orkar bråka och testa med oss också, dock testar hon L mycket mer men jag tror L inte riktigt vågar ta för sig heller fast jag sagt åt henne.
Hoppas det ändras annars kommer hon bara fortsätta testa båda oss och det vill jag inte.
Vill ju kunna sitta upp och rida iväg som ingenting precis som förr. Längtar dit igen!
Bjuder på lite bilder från dagen!
![]()
Här ser ni grinden som jag misstänkte att hon sega sig inför förutMen aldrig haft problem med innan
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för motionen och maten matte
![]()
Tja blev lite snarlika bilder men det är så fint ute med solen nu så kan inte låta bli och slänga ut alla![]()
Åh så mysigt och fina omgivningar!