Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå,det hade gått bra,men även hon fick känslan att vi får "gör om,gör rätt" lite i ridningen. Han är visserligen pigg,men det känns som han fått göra lite som han velat och att det blivit lite "flängridning" när han varit borta. Känns som vi är tillbaka på ruta ett med bett också,hård och orolig i munnen. Jag ska ut i dag och på Söndag,då har han gått 4 pass den här veckan. På söndag blir det ett ganska jobbigt pass,ska komma en himla massa snö i morgon,så det blir att pulsa upp för berget till masten i alla gångarter. Då ska han väll bli lite trött iaf.
Jaha då är dagen snart här, imorgon flyttar jag mina hästar till nya stallet.
Jag är faktiskt ganska lugn just nu men jag börjar känna lite nervositet och oro, dels för hur transporteringen skall gå men sen vad dom kommer tycka om nya stället.
Sist jag lastade Miraz, när jag hämtade henne i somras så gick ju inte det helt bra, fick ju ta lina till slut.
Sakura hon har bråkat sen tjejens mamma körde racerbil med henne bak från hoppträningen, så jag vet inte alls jag.
Vill bara att det ska gå bra, lätt, smidigt och fort. Inget bråk!
Tips?
Fått hjälp av en vän med S och senast var i söndags, så var det 1½år sedan vi lasta sist iofoch då fick vi bråka i en timma innan hon sucka och klev in.
Hon är inte rädd för 5 öre utan hon jävlas enbart och hon vet att hon har övertaget när hon blir stark dessutom. Men jag ahar aldrig någonsin gett mig så vet inte varför hon ska fortsätta bråka när hon vet att hon alltid till slut lär gå in.
Att ta hjälp av lina och spö (vägvisning) blir hon bara mer grinig och sätter ner hovarna ännu mer då.
Så hon är jobbig
Men på vägen hem gick det bra och lasta så det verkar om denna timma innan gjorde något och jag hoppas detta sitter kvar inför imorgon, vill inte att det ska gå som förra helgen
Så har ni tips så tas dessa emot GÄRNA!
Jag svävar på rosa moln. Idag kändes det som om vi dansade fram längst vägarna,i en helt perfekt tango. Alltså han gick så j#vla fint så jag grinade nästan. Jag fick kämpa ett tag för att komma dit,men sen släppte det,och det finns bara en sak att säga.
WOW!![]()
Idag hade vi en helt fantastisk tur ute i snön jag och Kaprifol (och sällskap)! Nästan två decimeter snö att pulsa i, tok-jobbigt tyckte Kaprifol och slog över i galopp så fort vi travat en bit. Men vilken galopp sen!Hoppas snön ligger kvar ett tag nu, så mycket roligare med riktig vinter än bara slask och regn
Bjuder på den här också
![]()
Har ni några skojiga planer för helgen med era hästar? Jag ska nog traska upp till ridhuset i morgon och dressyra lite![]()
Men regnar det verkligen in i boxen? låter ju inte alls kul, inte för dig men särskilt inte för hästen. Och inte för den som betalar ströet heller, borde bli mycket fuktigt att mocka ut.
Men regnar det verkligen in i boxen? låter ju inte alls kul, inte för dig men särskilt inte för hästen. Och inte för den som betalar ströet heller, borde bli mycket fuktigt att mocka ut.