Hallå glatt folk =D
Ni skriver på flitigt i denna tråd, så kul och läsa och se alla fina bilder på fina hästar!
Flytten för mina två tjejer gick super bra, inga problem att lasta någon av dom, helt otroligt.
Den som vi hade jävlats med i 1 timme helgen innan klev rakt in från början men stannade typ 1 steg ifrån att kunna stänga bommen så när jag bad om det steget så backade hon istället ur men gick på direkt igen och då helt in!
Super nöjd, tog inte ens 5min.
Miraz gick det också bra för, lite skeptisk i början men klev sedan rakt in och stod snällt hela resan (Sakura med). Tog knappt 10min att få in Miraz och utan bråk från båda två.
Vi stod där laddade och klara och så gick det så sjukt bra, vi var båda (jag och min kompis) väldigt glada och nöjda.
Massa beröm och gott fick dom givetvis med!
På plats gick allt bra också, när vi släppte ihop dom (mina två alltså) så var det som att dom alltid stått ihop. Märktes inte att dom stått i olika stall och hagar under ett halvår. Precis som i somras när dom släpptes ihop efter 1 års uppehåll ifrån varandra.
Nu är tanken att ALDRIG sära dessa flickor ifrån varandra
Sen har det väl gått lite halvdåligt med Sakura, hon fick den stora boxen bredvid en stor valack. Redan första kvällen vid insläppet visade hon tydligt att hon vantrivdes som tusan. Gjorde riktigt ont i mattehjärtat då.
Miraz befinner sig direkt. Men Sakura blev helt tokig.
Men in/ut av dom och i hagen var hon supernöjd men direkt hon hamnade i boxen visade hon obehag så i helgen, en vecka efter vi flyttade dit så tog jag nu och bytte boxar med dom.
Miraz fick den stora och Sakura Miraz mindre box.
Och det har varit frid och fröjd efter det, hittills!

Visar hon sådant obehag och att hon inte trivs så flyttar jag ut dom på lösdrift igen.
Sakura vill gärna inte stå inne på box, inte för lång stund hon är van lösdriftshäst men vi får se hur detta går nu!
Så då..
Bjuder på någon liten bild!
Bilderna är från när jag släppte in Sakura. Vi körde Miraz först så hon stå själv en stund i hagen innan Sakura kom dit.
Kan tillägga att det var SNÖSTORM den dagen vi flyttade men ändå gick allt så himlans bra!