Wiiihooo, 1 maj får vi flytta ut till lösdriften igen

Tror det kommer göra mycket gott för fröken busig! Men sen även för mig själv eftersom jag i höst kommer börja jobba heltid och gå 3 skift med konstiga tider.
@KrullTroll
Tack =D
Alltså det är väl bara en som egentligen är lite skeptisk att ta in henne efter att Miraz blev skiträdd för traktorn en kväll och den personen gick på henne ganska rejält (hon trodde hon dumma sig) och därmed blev det missförstånd och Miraz reste sig.
Dock har detta aldrig hänt, att hon rest sig för traktorn och då har vi mött den flera ggr både från ryggen och vid handen, men jag pratar alltid lugnt med Miraz, berömmer samt står en bit ifrån och så hon ser den hela tiden.
Denna gången tvingade ju personen henne att gå emot traktorn och pratade inte lugnt utan sa istället åt henne.
Dom andra har inga problem så, dom ggr Miraz brallat till så har dom sagt åt henne och då har hon slutat.
Men det snackas mycket och jag är RÄDD för att folk ska bli skeptiska och ta in henne.
Dom är inte rädda för Miraz gör inget dumt alls, hon kan hoppa upp i luften, trippa med svansen högt lr sparka bakut på stället. Det började så, sparka bakut på stället men nu har hon utökat och börjat trippa och slänga med huvudet lr hoppa upp i luften - Detta tror jag blivit för att folk ryckt en massa i grimskaftet och därmed hennes huvud/nacke som hon är väldigt känslig över.
Men sen finns det vissa hon knappt gör något med.
Bara lite överskottsenergi bus och tester tror jag, och mer av det blir det om hon är super taggad in lr om det blåser ute eller om jag ridit ett lugnare pass lr AR/longeringspass.
Hur som haver så försöker jag åka ut så sent som möjligt och då tar jag in henne själv, dagar jag är ledig lr har morgon blir det ju inte jag som tar in men jag har försökt ordna det på bästa sätt för jag vet hur det känns, jag tycker inte det är kul, dessutom har hon börjat slänga/svänga så mycket med kroppen och alla ben flyger åt alla håll ibland, man lär vara på sin vakt och ryta i åt henne, inte rycka.
Aktiveringen är det inget fel på, jag rider, longerar/tömkör 5-6 dagar i veckan och allt mellan 20min-2timmar per aktiveringspass med blandad komplex av gångarter och arbete.
Rider mycket backar och klättring nu också, detta för att bygga lite mag och rumpmuskler. Backträning i alla gångarterna men mycket trav ska göra susen fick jag höra från tränaren så vi kör på nu.
Dressyrarbete både ute och på banan, trick/AR träning görs mycket nu med, dock har hon blivit så jädrans ivrig och blir bitig och sur om hon inte får som hon vill ibland
Trotshäst!
Det känns bra nu och tror det blir bättre med lösdriften.
Nu är hagarna så jädrans leriga också så dom står mest och trycker vid höbalen om dagarna.
Men idag fick jag faktiskt bekräftat det jag tyckt mig se, att hon blivit finare i hullet

Var en som frågade om jag minskat ner på maten åt henne, och sa sen det att nu är hon riktigt fin. Inte lika dräktighetsrund som hon var för några veckor sedan