100-grams stalltäcken? Igen...

pinky

Trådstartare
Jaha, tydligen har Shires 100-grams termotäcke utgått, så vad finns det för andra varianter?

Gärna lite billigare märken, jag betalar helst inte över 700:-... :angel:

Sv: 100-grams stalltäcken? Igen...

Horseware har ett 150-grams tror jag det är som är bra (har det). Pris vet jag inte..

Tyvärr har jag aldrig sett Horseware på Granngården här nere, men man kan ju fråga dem. Tack för tipset! :)

Jacson ha ett väldigt trevligt för ca 500:-
Passar bäst på maffiga hästar.

Vet inte hur mycket stoppning det är i Börjes thermotäcke, man jag kan verkligen rekommendera det. Kostar runt 270 :- och är faktiskt superbra! Jag har haft två (på tre helt olika hästar) och inget har skavt, de har suttit bra och framförallt så håller det!

Jag som annars är helt såld på Horseware-täcken (har dock inte råd med så många :angel: ) föredrar Börjes istället just när det kommer till stalltäcken. Mitt horseware gav skav och gick sönder.

Ullis

pinky skrev:
Jaha, tydligen har Shires 100-grams termotäcke utgått, så vad finns det för andra varianter?

Gärna lite billigare märken, jag betalar helst inte över 700:-... :angel:
jag öär också ute efter ett 100g.

ja lyckas inte hitta något som passar mina önskemål :D

Börjes täcke har jag ett av, och kommer att köpa något/några till. :bow:

Men, det är numera på 240 g (tidigare 200), och jag skulle vilja ha ett supertunnt att komplettera med.

150 g är det i horze´s "thermotäcke ekonomi" för 309,-
Jag tyckte det var tunt då vi köpte förra året men här väldigt nöjd med det. Bra passform, har två olika storlekar till två skilda exteriörtyper på hästarna.

det kanske vore något. att ha som lite extra täcke att ta till under regntäcke och vid varmareväder på nätterna.

men igentligen var det ju ett 100g jag skulle ha :crazy: :D ja är la hopplös..

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Hemmet Börjar bli lite less på mina lakan från Ikea (Ullvide) då de inte blir riktigt rena i tvätten + att jag ofta måste tvätta madrasskyddet...
Svar
16
· Visningar
675
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Sorgsen
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka