100g täcke bred bog.

Ponyta

Trådstartare
Letar efter ett 100g täcke till min häst med ganska bred bog, har Hööks horsepower fleecefodrade nu, men de har han växt ur i bogen. :grin:
Har kollat mycket på horeswear men dom har väl inga 100g?

Vad har ni för 100g täcke till er hästar?

Sv: 100g täcke bred bog.

Dom har Lite=inget foder medium = 200 g foder och Hewy 350 g foder.
Är mycket nöjd med min HW täcken

Vilket av horsewear märkena passar bäst till en häst med bred bog?

Horseware har visst 100 grams täcken :D Rambo duo har 100 gramsfoder och medföljer ett extra innefoder (300 gram) och en halsdel. Sen kan man köpa rhino- och rambotäcken och sätta i ett linerfoder som finns i flera tjocklekar. Finns dock några täcken som inte har linersystem (wugmodellerna som har halvhals)

Jag har precis inhandlat ett rambo original med ett linerfoder på 100 gram och tillhörande halsdel. Hur det är med bogen kan jag inte svara på då min häst är ganska "normal" eller hur man nu ska se det :) V-knäppningen som HW har på rhino och rambotäckena tycker jag är väldigt bra :d

Det finns ju amigo xl som är för lite kraftigare hästar men de finns inte i 100 gram.

HW har rambo califonia med 100g foder...
Annars rekomenderar jag shires, dom har flera 100g täcken och rejäla i bogen

California har/kommer att utgå ur HW:s sortiment, numera är det bara duo de har som ju faktiskt är samma täcke, men man får med halstäcket och linerfoder. California + liner + hals = rambo duo (samma totalpris också :))

Ja, shires brukar vara bra, men dom har inga halvhalsar va? vet du nån bra sida som man kan kolla på deras täcke på?

jag har hästar som är breda och som inte klär i annat än HWs täcken. Tyvärr är jag för snål/sparsam för att betala över 2000 kr för ett rambo utan har påbörjat operation "Tjata på HW att de ska tillverka ett amigo m 100g" Förstår inte riktigt hur de, och andra täckesleverantörer tänkt att gapet mellan 0-200 g ska täckas upp om man inte vill ha dubbla täcken alternativt fleecefodrade täcken som skaver och blir AS skitiga och omöjliga att få rena?
Men jag hoppas iaf på ett amigo 100g till nästa säsong, jag har redan fått en ÅF att tjata på dem i Irland :D

Men, jag har provat både amigo och rhino på mina hästar, som ingen av dem klär i bucas, eller sheire och de passar fint i både Rhino och Amigo.

Jag har ett 100 g täcke med halvhals från Weahter Beeta och det ligger mycket bra på min häst som har breda bogar.

Jag har haft Shires på mina kallblod. Och de har varit mycket mer prisvärda än HorseWare.

Shires har vanlig hals, halvhals och hel hals. Skicka PM om du vill ha åf!

Shires Typhoon 100 gr med hel hals:
Ligger snett därför ser det så långt ut;)

31682288.jpg

Shires Typhoon Half Combo 300 gr

31682301.jpg

Stora och rymliga i bogen!

Horseware o Bucas har bogbreddare annars om man inte vill köpa nya täcken. Dock inte för utetäcken tror jag.
Annars tycker jag bucas är ganska breda över bogen.

Jag tycker tvärtom, att Bucas (iaf de modellerna jag har provat) är trånga över bogen.

*kl*
Rekommenderar Shires till breda hästar, finns en mängd olika varianter, bra kvalité samt är väldigt ställbara i bogen.

Senast ändrad:

Även jag tycker tvärtom, min häst är inte särskilt kraftig över bogen, utan mer "normal" och bucas sitter vääääldigt tajt på henne :/

Du har PM ;)

Ska kolla in dom, har haft shire för längesen men inte med halvhals..

Fundera på den märket, tycker de är väldigt bra men har dock inte hittat något med halvhals hos nån av ridsportbutikerna i närheten..

Det får bli Horsewear sen när han behöver till 200g och är färdig vuxen!

Min ponny som har monsterbogar kan inte ha HW täcken, alla sitter löjligt tajt på henne. Enbart vissa bucastäcken och vissa Mark Todd passar.

Jag har ett 100g fodrat utetäcke till min fjording som är bred fram. Köper alla mina täcken på gekås eftersom det är de enda i min prisklass (under 1500kr) som jag trivs med. Hållbara, tål väta bra, torkar snabbt, bra passform till min lite bredare. Gav 349:- tror jag för det 100g fodrade täcket.. Hööks täcken funkar inte alls, alldeles för smala fram, blir en bred glipa om jag spänner längst ut..

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: MiniLi
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka