100g täcke bred bog.

Sv: 100g täcke bred bog.

Hmm. Kanske beror på ålder på täckena? För jag har bara bucas som är några år gamla och ser iaf skillnad på dem jag har och dem som är nya (ex. de som känns mer galonaktiga o.s.v.). Mina är mkt mkt bredare fram. Tänkte inte på att de jag har inte görs längre.

*kl*

min häst har stora bogar, kan väl klassas som mellangrov :p han ett shires 100gram med halvhals häromdagen som sitter finemang på honom, med mycket utrymme kvar att förstora, så det borde ju sitta fint även på grövre hästar :)

Har lite långt till Gekås, och när jag va där sist hitta jag inget som jag tyckte verka var bra. Höökstäcke har alltid funkat bra på min andra häst, det är hennes täcke egentligen.. lagom prisklass med.

Imorgon blir det en sväng till en välsorterad häst affär så ska jag kolla på alla märke ni rekommenderat!

Det blev ett hansbo event täcke, funderar på att skaffa ett shire med men får vänta lite, kanske blir en isvinter och då får det bli ett vintertäcke istället.

Tack för alla tips!

Jag har shires täcken i 100 g som är väldigt prisvärda!

HW har väl ett rambo med 100 g, california.

Om jag inte minns fel har även Mark Todd ett i typ 150 g, likaså bucas har väl täcken i 150g? bucas har även ett i 50g!

Hmm. Kanske beror på ålder på täckena? För jag har bara bucas som är några år gamla och ser iaf skillnad på dem jag har och dem som är nya (ex. de som känns mer galonaktiga o.s.v.). Mina är mkt mkt bredare fram. Tänkte inte på att de jag har inte görs längre.

ligger nog något i det! traskade förbi ett stall här om dagen och såg en ponny med ett bucas, kände inte alls igen modellen så jag gissar att det inte är en av de nyare modellerna.. och heh, det stod ut som en ballongkjol runt bogarna på den taniga lilla ponnyn :) Apollo skulle ALDRIG passa i bucas nyare modeller och Wille som är förhållandevis tanig, fick skav av flugtäcket han hade i sommras..

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: MiniLi
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka