12:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Monifa Det är ju upp till den regionala föreningen hur de gör, men det brukar alltid gå att lösa. Det enda som kan ställa till det är om den ena dagen endast är "reservdag", så att de bara kör en dag ifall det inte blir tillräckligt med anmälningar. På 3-års brukar vi i vår förening ha så att vi lägger in de olika dagarna som separata klasser, så får man anmäla till den dagen man helst vill visa. Men har de inte så så kan man nog antingen ringa eller skriva in som kommentar i anmälan att man bara kan ena dagen.
 
@Ozen och @MattiZ

För att visa på 3-årstest måste hästarna vara registrerade i SWB, vill ni väldigt gärna vara med går det att göra tilläggsregistrering men de får då antagligen inte gröna papper. Är det många anmälningar så har hästar med gröna papper förtur.
 
Tack för svar! ja då blir det nog ingen 3-års för våran del men vi fortsätter träna som att vi skulle det ändå :)
 
Knappen.

Var ett tag sen nu. Men jag läser hela tiden.
På söndag går två av våra 12or ut. En startar och en kvalar.

Startar gör molly ( Holy empire) och så kapabel hon är har vi höga förhoppningar. Knepig tjej men " på papper" ska hon vinna baklänges mot motståndet...men racing är racing.

Kvalar gör bessie ( Behind the scream) som jag tror jättemycket på framöver, ska bli superkul att se henne " ut" .

Återkommer imorgon med bilder på tjejerna om någon vill se ;)
Vill se!
 
Blir nog inget för oss heller då, men man blir ju sugen. Vad krävs för tillägsregistrering då? Förväntar mig inte gröna papper men skulle vara kul att kunna visa ändå :)

Vårat datum var 17.de maj och fram tills dess ska han väl vara löshoppad å klar i alla fall som jag ser det :)
 
@MattiZ Det är nog bäst att ta kontakt med Kansliet för helt säkra svar, det ligger lite olika pris på hemsidan,
men hittar inget exempel med tilläggsregistrering från SH-pass.
Import med utländskt registreringbevis: 1250 kr
Import med godkänt utländskt EU-pass: 800 kr
Kompletteringsregistrering för svenskregistrerat fullblod: 300 kr

Men vet inte om detta kanske bara gäller för de som får "gröna papper". En nyregistrering e. ej godkänd hingst kostar 3000 så i värsta fall är det väl det man får betala.
 
Det kan de vara värt för då får man väl delta i 4års kvalite osv med eller? :) jag mejlade asvh för att få veta exakt i alla fall. Vet ju inte om Cash pappa var reggad där faktiskt, vet bara att han inte var godkänd hingst :p

@Evolution bor i Kalmar län, utanför högsby, 17.de va ju ett bra datum iaf :)
 
Min fina Romeo idag. :love:

10919048_597485660396073_3622215140324996820_n.jpg

10347478_597486110396028_7665692276980922352_n.jpg

10931239_597486180396021_5423200880146682291_n.jpg

10898137_597486200396019_2817566816889083296_n.jpg

Hoppas du inte tycker jag är konstig som skriver här men fick syn på bilderna på Romeo och var tvungen :) Jag ägde honom maj 2013-april 2014. Han ser fantastiskt fin ut och har växt till sig ordentligt, och det ser ut som att han trivs hos dig. Såg att du gissade att han har halvblod i sig, det skulle man kunna tro men så är det icke. ;)
Saknar honom något enormt. Ska du sälja får du gärna PMa mig!
 
Vet du om man kan ringa dit där man ska visa eller på annat sätt lämna önskemål om dag att visa? Är 15 och 16 maj som visningen äger rum för Oves del men kan bara den 15:e :grin:
@Gabby_Ossi kanske vet?

Samma datum för mig, lite förvånad att ena dagen är en vardag. Måste ju rimligtvis vara många som jobbar då, även om det blir en klämdag. Hade hoppats på slutet av månaden men vad gör man, nu vet man ju iaf hur lång tid man har på sig ;)
 
Samma datum för mig, lite förvånad att ena dagen är en vardag. Måste ju rimligtvis vara många som jobbar då, även om det blir en klämdag. Hade hoppats på slutet av månaden men vad gör man, nu vet man ju iaf hur lång tid man har på sig ;)

Ska du också visa på Vreta? Jag tyckte det var kalasbra med med visningen en fredag för jag jobbat helgen :D
 
Lite random frågor om 3-års om någon har svaren:
Måste man vara medlem i en klubb (utöver ASVH och den lokala avelsföreningen) för att visa på 3-års?
Om hästen har överben (ej pga växt utan pga yttre våld, har ej några problem av dem) påverkar det bedömningen av extremiteter/typ?
 
@phie Jösses vilken härlig häst!!:love: Superfin!

Här är vi på banan igen :) Förra helgen satt jag upp både lördag och söndag, då var det motigt och spänt och han kändes inte alls trygg med att jag satt där uppe. Men denna helg har det vänt helt! Han var hur lugn och avslappnad som helst och vi kunde skritta på som innan han blev rädd. Så nu ska han få en vila:) Antingen hade han helt enkelt kommit över det läskiga eller så var det att jag denna helg hoppade över att ta på sadeln och klängde upp barbacka. Han kanske inte gillar sadeln trots att den är noga utprovad. Det märker vi till våren om sadeln fortfarande ligger bra men om han får tillbaka dom här problemen så blir det sadelbyte!
 
@phie det borde du vara, för han är ju löjligt snygg att titta på! ;D med lite storlek på den så hade jag varit dökär!

kl eller vad man skriver nu för tiden ;)
Blir inget 3års test för oss eftersom Asvh inte tilläggs registrerar hästar som är grundregistrerade i SH. Mycket mycket tråkigt tyckte jag. Men så kan det vara ibland ^^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
166
· Visningar
7 721
Senast: Mia_R
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
5 946
Senast: Trott
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 128
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 001
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp