14 år - en hel livstid!

prinsessfeminist

Trådstartare
Loggade in ikväll, första gången på ganska länge, men ändå... Så ser jag en liten röd markering för "notiser" och undrar såklart vad det an vara. Jag som inte hittat på något särskilt på Buke på bra länge.

Jag höll på att svimma - en liten notering som konstaterar att jag haft mitt användarkonto i 14 år. Det är en hel evighet! :crazy:

Var tog tiden vägen? Och vad mycket som hänt i livet sedan dess!

Jag blev riktigt bedrövad och närmast chockerad. :nailbiting:

Det här med nostalgi och tillbakablick är verkligen inte min grej och jag får nästan ångest. Usch, jag vill inte veta att tiden går så fort.

Vad säger ni andra "tonåringar" på Buke? Ofattbart länge att ha samma konto på ett och samma gamla forum. Blir ni upplyfta av denna information, eller deppiga?
 
För egen del orkar jag inte bry mig, vi åldras oavsett om vi vill det eller inte, likaså stannar inte tiden. Känns som det är bättre att göra det bästa av just nu än att fokusera på det förflutna, lite i dom banorna tänker jag.

Ja, så tänker jag med. Åldrandet bryr jag mig inte så mycket om, jo till viss del tycker jag att det är skönt att bli äldre och mer stabil.

Men jag reflekterar ganska sällan över svunnen tid. Jag njuter inte av att prata minnen, vilket vissa personer verkar tycka är trevligt. Vet inte varför det känns så jobbigt?
 
Jag förundras över hur mycket som hänt i mitt liv under alla år jag varit här!
Det ger ingen ångest alls.
Åh så skönt!

Jag får känslan av att jag inte hunnit med att njuta mer, att allt liksom rusat iväg. Kanske är det tufft att ta in att jag inte riktigt stannat upp i någonting?

Jag har alltid fokus på nästa grej och blir ganska lätt rastlös och otålig. Samtidigt "ska" man ju stanna upp och njuta av nuet. Vara närvarande och... feng-shui och allt vad det är.

Jag har inte anammat en enda trend i det avseendet.

När jag fyllde 25 fick jag ett kort av min bästa vän och hon skrev något som "grattis, grattis, full fart framåt - hela livet!"

Och så har det varit och är ännu.
 
Tycker det känns lite fint på nåt sätt. Buke har gett mig mycket. Jag kan dock få en del ångest av minnen och nostalgi i allmänhet.
 
Jag fick samma notis för ett litet tag sedan och det är mer än halva mitt liv! Galet. Och lite häftigt på samma gång :D tycker inte att det känns jobbigt på något sätt.
 
Tycker det känns lite fint på nåt sätt. Buke har gett mig mycket. Jag kan dock få en del ångest av minnen och nostalgi i allmänhet.

Jag har faktiskt ingen särskild nostalgi kring Buke. :o

Vi har haft roliga diskussioner genom åren och jag har nästan alltid uppskattat forumet och dess medlemmar.

Det jag funderade på var mer över hur snabbt livet liksom rusat iväg. För 14 år sedan studerade jag fortfarande och svettades med uppsatser.

Nu känns det som det var ett annat liv, så länge sedan! (och då-för-tiden var jag mer hetlevrad på Buke än jag är nu-för-tiden)
 
Jag har faktiskt ingen särskild nostalgi kring Buke. :o

Vi har haft roliga diskussioner genom åren och jag har nästan alltid uppskattat forumet och dess medlemmar.

Det jag funderade på var mer över hur snabbt livet liksom rusat iväg. För 14 år sedan studerade jag fortfarande och svettades med uppsatser.
Nostalgi tänkte jag mer i allmänhet i livet, inte specifikt buke.
Har varit här 13 år, gick på gymnasiet då... Så mycket har hänt längs vägen. Däremot de sista 6 åren, sen jag avslutade min utbildning... Vet inte riktigt var de tog vägen så fort?
 
Inser nu att jag varit här sedan jag var 14 år gammal (22/3-12) :eek:
Och ändå känner jag mig som "ny i gänget" här! :p
Tänk så fort tiden går... Och hur mycket jag har Buke att tacka för :heart
 
Vad säger ni andra "tonåringar" på Buke? Ofattbart länge att ha samma konto på ett och samma gamla forum. Blir ni upplyfta av denna information, eller deppiga?

Jag har haft mitt konto sen jag var 16 år, nu är jag 28. Har hänt en hel del på de 12 åren som gått förbi. :p Men konstigt vore det väl annars tänker jag.

Jag blir varken upplyft eller deppig. Hade aldrig i livet velat vara 16 igen med all den ångesten och livsvåndan jag hade då. Hu!
 
13½ år på buke för min del. Helt galet egentligen. Framförallt eftersom det innebär att jag blev medlem här innan jag ens hade hund.. (och det känns som om jag haft hund hela livet).
 
Står att jag blev medlem 2002 men vet ju jag var medlem på Stallet.com redan i högstadiet, dvs som senast 2001 o vill minnas före millennieskiftet. Hade varit intressant att se sina inlägg från dess! Tror jag hade lite glapp mellan Stallet.com o buke, jag är inte så teknisk så tog ett tag innan jag orkade och lyckades skapa nytt konto minns jag :D

Mao har jag levt mer än halva livet här och det gör mig glad! Älskar nostalgi!
 
Står att jag blev medlem 2002 men vet ju jag var medlem på Stallet.com redan i högstadiet, dvs som senast 2001 o vill minnas före millennieskiftet. Hade varit intressant att se sina inlägg från dess! Tror jag hade lite glapp mellan Stallet.com o buke, jag är inte så teknisk så tog ett tag innan jag orkade och lyckades skapa nytt konto minns jag :D

Mao har jag levt mer än halva livet här och det gör mig glad! Älskar nostalgi!
Du hade kanske en annan användare på stallet tiden? :D Jag har varit här sen -99 men på mig står det 2001 och jag har för mig att det var en krasch för ett antal år sedan som gjorde att @Gunnar förlorade äldre data som sa när folk hade blivit medlemmar och satte alla som om de hade blivit medlemmar 2001.
Det betyder att jag har varit här i snart 20 år :nailbiting::D Mycket har hänt, jag har fått många nya vänner, lärt mig oändligt mycket och jag har gått igenom ett par livskris med hjälp av buke. :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp