147 GB helt fullt?!

Seabaz

Trådstartare
Jag har två diskar på min dator varav den ena säger min dator nu är helt full? Jag trodde det var omöjligt att fylla 147 GB :p

Men till saken är att jag spelar inte dataspel eller redigerar filmer. jag har massor med foton men det är JPEG-bilder och tar knappt någon plats.

En del film och musik finns på datorn men inte på den disken....

Jag funderar på om jag fått nåt virus, jag har letat och letat, och gjort sånna "lättare" diskrensning och fragmentering... Men det hjälps inte...

Vad 17 är det som tar sån plats?!

Sv: 147 GB helt fullt?!

Säker på det inte är bilderna då? Kan ta mer plats än man tror.
Går ju enkelt att kolla genom att bara högerklicka på mappen bilderna är i och sen gå ned på egenskaper så ser man hur stor mappen är :)

Gå in på disken och kolla hur mycket de olika mapparna väger. Jag har en extern disk där jag har mängder med bilder, ett 50-tal filmer och närmare 3000 låtar. Det tar upp 218 GB på den disken.

Fylla 147GB med bilder är nog inga större problem. ;) Jag hade förut 250GB i min dator, bytte den disken mot en 500GB mestadels för att jag hade lite för mycket bilder...

Har du nångång installerat om operativsystemet? Mitt slutade fungera så jag fick installera om (Windows, dock inte samma som jag hade innan) och då blev ju min nya användare tom, ingenting på skrivbordet osv. Trodde att alla bilder, all musik m.m som jag hade på min gamla användare var borta men de låg kvar för den gamla användare var inte överskriven/borta utan fanns när jag gick in på Den här datorn -> Lokal disk -> Documents and Settings.

147 Gb är ingenting;) Min lilla bildmapp innehåller närmare 200 Gb, och jag har iaf tre gånger så mycket material på andra diskar.

147 Gb är knappt arbetsutrymme från mitt perspektiv;)

+1 på det, med dubbla 16GB kort till kameran och bilder som närmar sig 45mb styck i iso 1600 och full size raw på en 7D så drar det iväg rejälvt! fylla 30gb från ETT bröllop är inga problem!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka