150 g ute täcke...

asterix_zaphir

Trådstartare
Vill gärna ha tips på bra vattentäta 150 g utetäcke.
Gärna länkar till webbshopar och till ett bra pris ska de helt också vara ;)

Sv: 150 g ute täcke...

Satsa på ett Horseware Amigo. Mycket bra för priset.

Får inte länka till butiker men många säljer täcket. Google is your friend. ;)

Tack för ditt svar. Har suttit och tittat lite på Horseware och WeatherBeeta täckena.
Får väl försöka bli vän med Google :crazy::angel:

Ha precis beställt fyra 150 gs övergångstäcken för mycket billig peng ..

Kan skicka dig sidan som. Jag köpte i från och priset på dom ..

;-)

Du får gärna pm:a mej med om det! Är oxå ute efter ett sånt täcke till unghästen.

Bucas har bra 150g täcken också. Köpte ett för en månad sen till min pålle, sitter jättebra och håller bra för heldagsregn.

Hur mycket varmare är 200 g än ett 150 g. Spelar de 50 g skillnad så stor roll? Har hittat ett Horseware som var på rea och är snordyrt annars :d

Hur mycket varmare är 200 g än ett 150 g. Spelar de 50 g skillnad så stor roll? Har hittat ett Horseware som var på rea och är snordyrt annars :d

Det beror ju på om du tänkt dig tjockare täcken senare eller inte när det blir kallare. (Tycker jag personligen)

Jag har tex; regntäcke -> 150g -> 300g med halvhals -> 450g med helhals (detta behövs väldigt sällan). Så för mig hade 200g varit hel fel, då det hade blivit för liten skillnad till nästa täcke. Men det är lite som tycke och smak, 50g är inte någon jätteskillnad egentligen. Känner man på ett 150g och ett 200g så är det nästan svårt att känna någon skillnad på tjocklek.

Min häst (är islänning) har problem med ryggen nu så hon ska ha värme på ryggen sedan får hon gå med täcke resten av vintern ev kommer jag att byta upp till ett 300 g sedan för de köpte jag men var på tok för varmt nu :o
Här är en som har noll koll på täcke :angel:

Det är en försumbar skillnad mellan dem skulle jag vilja säga. 150-200 är skitsamma om man känner på dem, speciellt om det är olika märken så är ibland tom de tunnare varmare, verkar inte vara helt enhetligt om hur det där med tjocklek egentligen skall mätas iom att det kan skilja så mkt på täcken som anges vara samma gr, har tex flera stycken 300gr som skiljer markant i olika märken vissa känns lika tjocka som andras 400gr medans vissa känns tunna som andra märkens 200 gr, jag har tex hundra grams på alla hästar just nu utom en som har ett 200 gr då jag aldrig hittat något 100gr som passar hans något knepiga passform. Har 5 olika märken på 100 gr täcken igång och inte ett enda av märkena är samma tjocklek som de andra, det ena känns tom lika tjockt som 200gr täcket medans ett märke av dem känns knappt att det är fodrat alls och de hästarna som har dem visar också nu att det börjar bli kyligt med de täckena framåt kvällen. Så enda sättet att verkligen få de skillnader man tänkt är antingen att köra samma märke rakt igenom eller att helt enkelt känna på dem före köp för att bilda sig en uppfattning om hur tjocka de är.

Det är en försumbar skillnad mellan dem skulle jag vilja säga. 150-200 är skitsamma om man känner på dem, speciellt om det är olika märken så är ibland tom de tunnare varmare, verkar inte vara helt enhetligt om hur det där med tjocklek egentligen skall mätas iom att det kan skilja så mkt på täcken som anges vara samma gr, har tex flera stycken 300gr som skiljer markant i olika märken vissa känns lika tjocka som andras 400gr medans vissa känns tunna som andra märkens 200 gr, jag har tex hundra grams på alla hästar just nu utom en som har ett 200 gr då jag aldrig hittat något 100gr som passar hans något knepiga passform. Har 5 olika märken på 100 gr täcken igång och inte ett enda av märkena är samma tjocklek som de andra, det ena känns tom lika tjockt som 200gr täcket medans ett märke av dem känns knappt att det är fodrat alls och de hästarna som har dem visar också nu att det börjar bli kyligt med de täckena framåt kvällen. Så enda sättet att verkligen få de skillnader man tänkt är antingen att köra samma märke rakt igenom eller att helt enkelt känna på dem före köp för att bilda sig en uppfattning om hur tjocka de är.

Tack Kratus och gylle för era svar :D
Jag har bestämt mig nu och de blir ett Rambo Wug Medium (200g). Har hört att Horseware är riktigt bra täcke och de lämnar 3 års garanti och de är inte helt fel. De hade sänkt priset nästan 800 kr på de så då är de väl lite prisvärt i alla fall även om de är dyrt ändå men min häst är värd de :p
Hoppas de är ett bra köp :confused:

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
215
Senast: Gimlan
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
133
Senast: NilHe
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka