Det är en försumbar skillnad mellan dem skulle jag vilja säga. 150-200 är skitsamma om man känner på dem, speciellt om det är olika märken så är ibland tom de tunnare varmare, verkar inte vara helt enhetligt om hur det där med tjocklek egentligen skall mätas iom att det kan skilja så mkt på täcken som anges vara samma gr, har tex flera stycken 300gr som skiljer markant i olika märken vissa känns lika tjocka som andras 400gr medans vissa känns tunna som andra märkens 200 gr, jag har tex hundra grams på alla hästar just nu utom en som har ett 200 gr då jag aldrig hittat något 100gr som passar hans något knepiga passform. Har 5 olika märken på 100 gr täcken igång och inte ett enda av märkena är samma tjocklek som de andra, det ena känns tom lika tjockt som 200gr täcket medans ett märke av dem känns knappt att det är fodrat alls och de hästarna som har dem visar också nu att det börjar bli kyligt med de täckena framåt kvällen. Så enda sättet att verkligen få de skillnader man tänkt är antingen att köra samma märke rakt igenom eller att helt enkelt känna på dem före köp för att bilda sig en uppfattning om hur tjocka de är.