1500kg på B???

trixan

Trådstartare
Hej!
Måste leta bil då min V70 -98 blev så illa biten i baken av en skåpbil vid ett övergångsställe att försäkringsbolaget löser in den....Så 1500 kg på B..o maxvikt då minst 1500.. V 70 -00 o före, 850, 740 etc..Honda CR-V (iallafall en del), 9-3 (sedan) o S60 - finns det några bilar jag missat??? Max 65 000. (Gärna mindre;0). Sjuk häst också o vill därför ha tag i en så fort som möjligt. De nya reglerna med utökat B har ju inte börjat gälla - så de kan jag ju inte gå på.... Några tips???=)

Sv: 1500kg på B???

Om jag inte minns helt fel så fick även mammas subaru legacy -00 el. om det var -01 dra 1500 på b-kort.

/Camilla

Jag hittade en lista någon satt ihop när jag googlade för en tid sedan. Så googla lite, men där fanns ett par olika Audi också med.

Vissa Suzuki Grand Vitara får dra 1500+. Jag tror även jag sett VW Passat som får dra så pass mycket på B-kort. Kia Sportage, Jeep Freelander. Det är några jag kan komma på just nu.

Sitter själv och letar billig och bra dragbil :D

Jag har en Audi a6 avant som får dra 1460 på B-körkort. Men det varierar lite, det finns även dom som får dra 1500 kg exakt. Tror det beror på om den är 4-hjulsdriven eller inte, vilket inte min är.

Volvo 940 får också dra mycket, men är tveksam på 850? Min från -92 får dra runt 1450.. Köpte nu därför en V70 där jag får dra 1560 :)

Tror att en del toyota raw4 dra det med, men det var ett tag sen jag letade bil så jag kan ha rört till det.

Jeep Freelander. Det är några jag kan komma på just nu.

Finns ingen bil som heter Jeep Freelander. Antingen LandRover Freelander eller Jeep Wrangler. Wranglern får du dra uppåt 1580 kg med, lite beroende på hur den är invägd.

Landrover freelander får du dra 1500 med också, men ingen bra bil min mamma har en sån.

Våran audi 100 och våran volvo 945 får dra 1500 kg på B-kort, men de är lite äldre bilar så jag vet inte hur de nyare bilarna i samma modell får dra.

Subaru outback får dra över 1500 på B. Min får dra 1520, kompisens får dra 1530, så därikring.

Grymt bra bilar dessutom! Fyrhjulsdrift är guld när man drar släp!! Och bilbesiktningen säger att det är en av de bästa bilarna, håller bra, krånglar inte mycket. Bra kvalisort helt enkelt! O körglädje ;)

Jepp har en sån, dock kan det bero lite på vilken motor som sitter i, är det en mindre motor är bilen för lätt, men dom reglerna kommer att ändras nu i januari så då är det fritt fram.

Nissan Xtrail får dra 1500 på B-kort. Iaf bensinare från -05, -06. Trevlig bil att köra och känns inte så klumpig för att vara en suv. Gott om plats i baksätet också även om bagaget är något kort.

Liknande trådar

Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Windy
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 504
Senast: lillkillen
·
Utrustning Eller SUV som man kanske säger? :angel: Vi har kikat på fyra bilar,Honda cr-v,Toyota RAV-4,Nissan x-trail och Suzuki grand vitara. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
4 445
Senast: Lillypilly
·
F
Utrustning Suck, behöver hjälp nu, vet att det finns massor av dragbilstrådar, jag har sökt men hittar inte det jag vill veta. Sedan min vackra... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 700
Senast: Saint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025