Jeep-liknande dragbilar?

Sv: Jeep-liknande dragbilar?

Min pappa köpte precis en X-trail och jag har svårt för att allt sitter i mitten på den. Men jag har bara kört den 3-4 gånger också jämfört med varje dag som han...


Jag hade tidigare en Chevrolet Captiva diesel (5-sitts, finns även som 7-sitts) och det var en riktigt nice bil!! Snacka om pansarvagn att dra släp med utan att den drog onödigt mycket soppa när man körde utan släp! Värt att kolla på i alla fall kanske!
Bagageutrymmet var gigantiskt i min bil och när man fällde sätet så blev det helt plant och lastutrymme som i en skåpbil!
Storleken på bilen är någonting mellan Volvo XC60 och XC90

Jag har bytt ner mig nu till liten bil eftersom hästen min är pensionerad!

Captivan är precis som du säger grymt trevlig på de flesta sätt, men det har varit mycket problem på dom, är många som haft dom mer inne på verkstaden än vad dom haft dom hemma, fram för allt fyrhjulsdriften brukar krångla och det blir tyvärr dyrt då :(

/Camilla
 
Sv: Jeep-liknande dragbilar?

Jag har en Toyota Rav 4 2.0 VVTi -01. Den får dra 1460 kg med B-kort och 1500 kg med BE. Det går inte att öppna bakluckan när släpet sitter på kroken, men jag har sadelkammare, så det stör mig inte så mkt för tillfället. Den orkar jättebra, trots att jag alltid kör med ca 200 kg överlass. Drar ca 1,3 l/mil med häst + släp bakom och drar omkring litern utan släp. Om du ska ha både två hundar och en barnvagn i skuffen, så kommer det att bli trångt, men för övrigt så rekommenderar jag verkligen denna bil.
 
Sv: Jeep-liknande dragbilar?

Ett tips för de priserna är Ford Maverick. Automat, V6a som drar släp som ingenting, 1390 får man lasta.
Inget krimskrams men bra funktioner.
 
Sv: Jeep-liknande dragbilar?

Vi har en Rav-4 och den får bara dra 1310kg på B-kort. Nackdel att bakluckan tar i stödhjulet om man öppnar den men vi fäller bara baksätet och tar ut sakerna den vägen istället. Liiiten bagage så det går inte in hundar och barnvagn i den om det inte smååå hundar och en paraplyvagn :)
Ligger i alla fall bra på vägen och inga problem i vinterväglag osv har vi haft. Perfekt att dra transporten med och den ligger runt litern per mil med transport och runt 0,7-0,8 blandad körning i vanliga fall.
 
Sv: Jeep-liknande dragbilar?

kl

Inte någon bil du eftersökte egentligen men jag har en Dodge Durango och kör med. Jag älskar den. Kanske kan vara något?
 

Liknande trådar

Utrustning Sitter i lite transportfunderingar! Funderar och funderar så jag tror hjärnan kokar över snart! :o Drömmen är en boj,men den ekonomin...
Svar
1
· Visningar
1 730
Senast: Bellini
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 519
Utrustning Mor och far (även jag) är på jakt efter en ny bil. Har redan varit och kollat på Subaru Forester och Suzuki Grand Vitara. Subban var...
Svar
19
· Visningar
3 172
Senast: Habanero
·
F
Övr. Hund TA ER TID O LÄS DETTA OM NI ÄR RÄDDA OM ERA HUNDAR! Fick detta mail o tyckte jag ville dela med mig detta till alla bukisar som har...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: PIRU
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar 4st
  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp