2-års kalas

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

moen

Min son ska ha 2-års kalas tillsammans med sin kompis om ett par veckor. Vi vill ha kalas för att vi vuxna tycker att det är roligt att träffas och barnen börjar uppskatta varandra mera. Hur som helst så vill vi inte att någon tar med present. Vi vet dock inte vad vi ska skriva på inbjudan. Vi hade en tanke om att skriva att "Om du tänkt ta med present, lägg i stället slantarna på Röda Korset" eller liknande. Vi vet bara inte hur vi ska uttrycka det på inbjudningskortet. Tips mottages tacksamt!

Sen har vi lite olika åsikter om det här med godispåse. Min kompis tycker att barnen ska få en lite påse med sig hem. Hennes son får ibland en liiiten godispåse på lördagen, medans min aldrig har smakat. Kakor, chips, glass osv har han fått smaka, men typ smågodis har vi lyckats undvika trots att jag är en godisråtta... Jag tänker också på att endel föräldrar kanske inte vill att deras barn äter godis, känns lite fräckt då att "tvinga på" dem en godispåse. Vad tycker ni om den här saken?

Eftersom barnen är så små så anser jag att det räcker med lite glass, kanske med strössel på och småkakor som fika. Sen får de leka fritt i en jättelokal med Bobbycars, tunnlar, bollar osv!

Vad tycker ni? Åsikter och tips för 2-års kalas är mycket önskvärda!
 
Sv: 2-års kalas

Som tips till glassen skulle jag nog ha lite olika skålar med olika frukter, maränger, strössel, lite olika såser så man som förälder kan välja vad ens barn får äta, många gånger är frukten minst lika uppskattad!
Godispåse tycker inte jag är något måste, ev russin och någon billig lite leksak brukar kunna vara minst lika uppskattad.

På inbjudan skulle jag nog skriva något dyl;
Välkomman på födelsedagskalas för X &Y
tid och plats
Då leksakerna är många och nöden är stor i Asien så ser vi hellre att pengarna läggs till det.
Vi bjuder på fika för stora och små!

Jag tycker att det är bra att veta om de som bjuder tänker göra "mat" eller om det "bara" är fika så man kan utfodra före. ;)
Om ni har tänkt göra någon mat så är korv och mos ett tips! Enkelt att göra till vuxen smak med lite räksallader och dyl medans många barn gillar det skarpt!

Glöm inte ballonger! De flesta ungar tycker att det är en höjdare! Och så himla dyrt är det inte heller, om ni har några kontakter så kanske ni kan få tag på en heliumuppblåsare och kan ha fyllt med ballonger i taket vilket brukar uppskattas!
Leka fritt tror jag är en bra idé, ev om någon tycker att det är roligt så kan man sitta och sjunga en stund, det brukar de flesta barn uppskatta och få önska sig sina favoriter med hjälp av föräldrar.

Nu kommer jag inte på så mycket mera... ;)
Hoppas att ni får roligt!
 
Sv: 2-års kalas

Vi ska också ha tvåårskalas snart, mest för oss fikasugna vuxna då...fast barnen börjar ju uppskatta varandra också...

Angående godispåse kan man väl göra som så att man fixar iordning små sådana, men bara talar om för de vuxna att de finns och så kan de välja om de vill ta med en hem till sitt barn eller inte.
Varför vill ni inte ha presenter? Skulle nog tycka att det kändes kostigt att det stod på inbjudningskortet till ett tvåårskalas att man skulle skänka pengaran till någon organisation. Det brukar ju vara jubilarens EGEN önskan man gå på då. Och det är det ju knappast i detta fall. I så fall är det väl bättre att skriva inga presenter tack och så kanske anledningen typ: vi drunknar redan i saker eller vad det nu är...
Eller också skriver man inget om kalas alls utan att det är barnfest eller liknande så tar man bort den förväntningen att man borde ha med sig present.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 842
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 032
Senast: Milosari
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 357
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 026
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp