Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
jag tycker att det är omöjligt att säga vad som är mildast, det beror helt på hur hästen ser ut i munnen o vad den tycker om.
Vad ska jag förklara? :P
Gummi/syntetbett funkar däremot som bildäck i regnet.. det blir en sån friktion i hästens mun att bettet bränner hästen i munnen. Skulle aldrig sätta på min häst ett sånt bett. :/
Visst, inge kul om det blir massa tjafs. Men säger någon A vill man ju gärna veta B också.
Tänker inte sätta ut några namn, men en känd tandraspare/hovslagre, som är MKT duktig. Utbildad sig i USA.
Vanligast vet jag inte om man kan säga, men det kan vara till hjälp att använda ett sådant vid inridning eftersom det förtydligar de ledande tygeltagen. Dessutom förhindrar det att bettet dras genom munnen, och gör att bettet ligger lite stadigare.
1. Din "kända tandraspare" kanske borde lära sig lite mer om hur en hästmun och tänder fungerar och på så sätt komma fram till att en rasp inte är ett speciellt bra verktyg i en hästmun
2. Ett välinpassat bett glider inte fram och tillbaka i en hästmun, det ligger still.