2 hundar i en tvåa?

QuickStar

Trådstartare
Tycker ni att det är okay att ha två hundar, säg modell större, i en normalstor 2:a?

Det borde ju bli ganska trångt (:confused:)
 
Det kan mycket väl gå bra att ha 2 stora hundar i en normalstor 2:a. Vi har bott 2 vuxna och 1 mellanstor och 1 stor i en stor 1:a. Det gick bra
 
Helt klart OK.

Hur stort man har inne har inte mycket att göra med hur många och stora hundar man kan ha. Det är hur många man orkar aktivera och sköta som begränsar hunderiet.
 
Va skönt att höra!

Jag har funderat på att köpa ytterligaren en hund och då blir det en i liknande storlek som min schäfer.
Dock så är vi nästan aldrig hemma så egentligen gör det ju inte så mycket.
Hundarna kan vara med mig på jobbet och sen i stallet så det blir mest sova och äta hemma.

Jag tycker att det måste väl vara helt okay om man under mina förhållanden och dessutom tränar varje dag (lydnad, spår etc) :smirk:

Då blir det till att börja leta...
 
Såvida man står ut (dvs inte blir less på/irriterad på hundarna för de i princip är i knäet) så ser jag inga problem med att ha två stora hundar i en etta heller faktiskt. Tvåa absolut inga problem.

Som jag ser det så är det viktiga att hunden aktiveras, får möjlighet att få utlopp för sin energi utomhus etc. INNE ska de ju inte härja och springa runt i alla fall.

Mina har två våningar i en stor villa om de vill. Men de är ändå bara i sovrummet eller i det rum jag är. På övervåningen är de bara när jag är där (frysen är där typ). Jag har aldrig velat/tyskt att hundarna ska springa rundbana i huset eller jaga varann fram och tillbaka, sådant får skötas ute. Och sålänge man tillgodoser utomhusdelen och aktiveringen så har jag inga synpunkter alls på om man bor i en 'skorkartong' eller ett slott.

DÄREMOT så tycker jag det är viktigt att hundarna har någonstans där de kan få vara ifred och komma lite 'undan' men dte går ju ordna även i ett rum, och i en tvåa är det ju inga problem!
 
Ytan av lägenheten är ju inte det avgörande.
Det avgörande är hur mycket hunden aktiveras och får vara utomhus.
//Carro, med 3 stora hundar i en 3:a
 
Det finns de som bor i hus, men bara låter hundarna vara i köket eller hallen :angel:

/Trångbodd matte
 
Vi bor i en tvåa på 62kvm med två hundar
i labrador-storlek.
Fungerar otroligt bra, men det kanske mest beror
på att vi är ute mycket med dom
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 847
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 962
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 058
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 814
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp