Bukefalos 28 år!

2 könsmogna schäfrar = katastrof!

Sv: 2 könsmogna schäfrar = katastrof!

haha ja jo det är sant, men blev nog lite väl mycket lek så det övergick i lite panik mellan båda 2! :devil: Men dom gångerna dom träffats har dom iallafall haft roligt! Dom träffades första gången när jag hade haft min i bara 1 vecka och då sov dom ju mest, men när dom väl lekte, då vart det full rulle, sen blev dom ju större, galnare och vi blev lite mer rädda om huset och möblerna :angel: (Hugo vart väldigt exalterad över att tugga sönder min säng, så jag har en säng som är söndertuggad på ramen :angel:) men det går ju ändå, vore faktiskt kul att låta dom träffas å leka snart... Får bli när V åkt hem igen :devil:

När jag passade Hugo förrförra sommaren när P och B skulle iväg till Öland (eller vart det nu var) så gjorde jag helt enkelt klart för dåren att inne tar man det lugnt. Trots två ungar och vår dåvarande lilla golvmopp så funkade det faktiskt riktigt bra.
Skulle bli galen om de hade härjat runt hela tiden :crazy:
 
Sv: 2 könsmogna schäfrar = katastrof!

Detta är det enda jag tänker bemöta - om DU inte har kunskap kan du inte hantera den situation du beskrivit eller för den delen en hel del andra situationer som kan dyka upp i hundägandet. Så är det oavsett vad du vill tro.

Det är något jag lärt mig uppvuxen i familj med hund, som hundägare till både omplaceringar med allt det bär med sig, till egenuppfödda hundar som jag sett sedan dag ett. Kunskap, kunskap och åter kunskap.

I övrigt håller jag fast vid vad jag skrev tidigare och som jag nu tar en gång till - det är DIN KUNSKAP som behövs för att lösa de här problemen mellan två hundar med problem. Sen får du bli hur sur du vill över det.

Jag har inte påstått att det inte är min kunskap som är nyckeln till problemet mellan hundarna. Men att göra påhopp på någon som du inte vet något om är väldigt lågt gjort. Och framförallt att kritisera min hund, som för övrigt inte att något med frågan jag skrev i tråden att göra. Hur kan man ens ha mage att ens sitta bakom en datorskärm och klanka ner på andras djur? Tror vi alla har djur av samma anledning, för att dom är fantastiska, för att vi älskar dom och för att dom betyder något för oss. Jag frågade en fråga ang hur JAG ska göra för att det ska bli bättre för hundarna nu denna månaden, för att jag själv aldrig vart i situationen innan att hundar som vi haft hand om / träffat har bråkat så med min. Det var min fråga, jag bad inte dig att trycka ner mig som hundägare och min hund för dåligt psyke och vad du nu sa mer. En simpel, enkel fråga, tror du att du på något sätt gjorde det här bättre? Mer än att göra mig oerhört arg för hur folk kan sitta och snacka om MIN hund, som absolut inte är den mest ideala hunden att ha, men som är MITT ALLT. En fråga, behöver ETT svar, inget annat. Och jag behöver inte din hjälp.
Jag med min oerhört lilla kunskap om djur har fått hundarna här hemma att fungera bra tillsammans, min hund trivs och vår lilla hund trivs också. Och V mår också bra. Så tack för dina inlägg.
 
Sv: 2 könsmogna schäfrar = katastrof!

När jag passade Hugo förrförra sommaren när P och B skulle iväg till Öland (eller vart det nu var) så gjorde jag helt enkelt klart för dåren att inne tar man det lugnt. Trots två ungar och vår dåvarande lilla golvmopp så funkade det faktiskt riktigt bra.
Skulle bli galen om de hade härjat runt hela tiden :crazy:

Ja det gäller ju att sätta dom galningarna på plats direkt från början. V här hemma är väldigt nonchalant och bryr sig inte alls om när man pratar eller klappar på honom. Får mest "vad f*n gör du?!-"blicken från honom och för det mesta tar det flera minuter innan det kopplar i huvet på honom.. "jaha, skulle jag sitta ner? okej jag får la försöka då..." och seeeegt ska det gå. Men hellre det än ett jäkla liv i huset dygnet runt. Enda gången han blir intresserad är när vi ska gå in på toan (där har vi katten) , då skulle han kunna välta allt som finns i hans väg för att få smaka på kissekatt. Men ryter man till ordentligt på honom ett par gånger så lyssnar han... ibland :grin: Men nja, Hellre V än Hugo när det gäller lugn och ro. Fast Hugo är ju underbart mysig när han väl är lugn! ;)
 
Sv: 2 könsmogna schäfrar = katastrof!

DRygt drygt drygt
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 2 könsmogna schäfrar = katastrof!

Din kunskap, eller snarare brist på den framgår av dina inlägg.

Ja men okej vilken otur! Konstigt nog så har jag bara fått beröm av folk som faktiskt TRÄFFAT mig och sett mig med mina OCH andras hundar. Och alltid fått beröm för hur bra hand jag har med min hund, som ingen annan skulle kunna hantera. Men du kan komma hit och försöka? :) Mer än gärna för min del, men låt mig då inte behöva säga "vad var det jag sa?", när du märker att han inte kommer gå i närheten av dig och absolut inte lyssna på ett ord du säger eller kroppspråk du använder. Så min "brist på kunskap" har jag fått beröm för av alla som träffat mig. Man brukar ta reda på fakta innan man snackar skit.
 
Sv: 2 könsmogna schäfrar = katastrof!

Behöver inte göras fler inlägg i den här tråden för alla ni som besöker den osv. Jag ställde en fråga som krävde ett enkelt svar men blev istället trakasserad och nedtryckt. Och det är precis alltid vad man blir när man frågar något, vad det än är här på Buke. Så hädanefter så kommer jag ta kontakt med andra forum för mina frågor, så slipper man dom idioterna som sitter och tycker det är roligt att trycka ner andra. Läst i så många trådar hur folk blir illa behandlade. Och nu gör jag som många av dom gjort, lämnar buke och tackar för mig. Så slipper ni slösa tid på att trycka ner EN av dom många människorna som ni håller på mot. Inga mer inlägg i denna tråden nu TACK.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 616
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 869
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 942
Senast: Gumman123
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 965
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp