2-ledat är lika med tredelat?

_Runaway_

Trådstartare
Satt och läste TR nyss för att kolla utrustning och så till tävlingen. Minns nu inte exakta ordet vad det stod, har inte TR här, men man fick rida på tvåledat bett. Jag antar att det är lika med tredelat? För ett tredelat har ju två leder.. Eller tänker jag fel?
 
Sv: 2-ledat är lika med tredelat?

Du tänker helt rätt!:)

Ett bett med två LEDER har tre DELAR.
Ett bett med en LED har två DELAR.
 
Sv: 2-ledat är lika med tredelat?

Det beror på vilka leder man räknar:devil:
Bettet ledar även i ringarna vilket innebär att man kan säga att ett tredelat bett är fyrledat!
PL
 
Sv: 2-ledat är lika med tredelat?

och hur f*n får du ihop ett enledat bett då :devil: ;) Haha, ena halvan med fast ring och andra med rörlig :D

Pinky: okej då tänkte jag rätt! Vart lite fundersam först innan jag läste igen. Hade väl för mig att man fick rida på tredelat ändå!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 700
Senast: Vovve
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: zarmino
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 062
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp