Bukefalos 28 år!

2 positiva, 1 negativt.

Nygravid

Trådstartare
Skriver under anonymt nick.


Igår gjorde jag ett grav.test (Preg) som
Visade positivt. Ett svagt streck kunde man se. Men vart ändå osäker då jag tänkte att det kaaaanske gick för lång tid innan ja titta på det så jag vågar inte tro på positivt.

Gjorde ett test idag med CB, där det sa att "Ej Gravid"

Nu ikväll gjorde jag ytterligare ett test, då ett av märket Preg igen, och ja, visst ser man ett streck även denna gången, och kom långt innan tiden räknas som försent. Så.... Va sjutton ska man tro? :cautious:

Har ja lyckats göra fel med testet 2 gånger?


Är ja gravid är jag väldigt tidigt gången, är CB inte särskilt känsliga? Kanske gör tidigt för det?
 
Senast ändrad:
Sv: 2 positiva, 1 negativt.

Är ett av testet positiva så är du gravid. Felsvar kan man tydligen bara få på negativa svar, så det var troligen det testet som antingen felade eller inte var lika känsligt som de andra.

Jag har alltid fått positivt jättetidigt, bara nån vecka efter ägglossning (alltså lite drygt en vecka innan "missad" mens), när jag varit gravid. Har alltid använt testlagrets stickor. Men visst kan testen vara olika känsliga.

Grattis. :)
 
Sv: 2 positiva, 1 negativt.

Preg ska ju vara rätt känsliga. Hade jag varit du så hade jag väntat ett par dagar och sen gjort ett Cb digital :) Kan ju vara så att du inte bildat tillräckligt med hormoner för att Cb ska känna av det.
 
Sv: 2 positiva, 1 negativt.

Nu vet jag inte vad "Preg" är för test,men jag har hört att sånna här enkla billiga stickor gav massa "spökstreck" på den tiden jag var gravid (Lät som det var 100 år sen,men sonen är 5,5 månader "bara".) Dvs så visade dom två strecka,fast folk inte var gravida.

C.B ska väll också vara ganska känsliga...? Det viktigaste i denna fråga är ju när du ska/skulle haft mensen,du skriver att det är tidigt,men inte HUR tidigt,har du passerat utebliven mens så borde C.B ha visat positivt. Har du inte passerat det så kan det vara så pass tidigt att C.B inte visar det än. Sen ska du ju helst ta på morgonurinen.

Jag testade positivt på morgonurin på BIM + 5 dagar,hann inte ens lägga i från mig testen förrens det stog "Gravid".
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 609
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 889
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 546
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 063
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp