2 veckor kvar :) hur göra?

L

Liiindus

Hur gör ni när ni har valpningar? klipper ni navelsträngen på valparna och stryper den eller låter ni tiken fixa det själv?

Sv: 2 veckor kvar :) hur göra?

Låter tiken fixa det själv, men har en steriliserad sax + tråd (att snöra av med) förberett utifallatt det skulle behövas

Sv: 2 veckor kvar :) hur göra?

Det fixar tiken och om hon skulle missa en avnavling så naggar jag av den med tummnageln mot pekfingrets baksida.
Nyper man åt i det läget och naggar i lugn takt behöver man inte hålla på att knyta navelsträngen, för den blöder då inte mer än om tiken avnavlat själv. Dvs minimalt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 084
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 982
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 932
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 727
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI