20 hästar omhändertagna i Sandviken

Sv: 20 hästar omhändertagna i Sandviken

Hoppas verklingen hästarna var i bättre skick än de 31 Pudlarna de tog i Sandviken förra veckan...

Av 20 hästar har de redan avlivat tre, men det blir kanske fler. :(

Ett par av dem har t.ex. såpass dålig hovstatus att man undrar varför de utsattes för flytten, de borde ha fått vandra vidare direkt.

Men vad är det frågan om? Hur kan man bli så blind för sina djur? (jag vill ändå tänka att det är så att man inte sett och inte bara struntat i)
:cry:

Jag hoppas hästarna hämtar sig och kan få nya goda hem.
Och eloge till den som slog larm och till de som nu gör sitt bästa för att de ska få återhämta sig.

KL

Av de 17 överlevande så lever alla fortfarande. Vissa i dåligt skick, men inte helt utan hopp.

Jag tycker det är synd att han inte helt enkelt bett om hjälp. Han har ett så stort kontaktnät och gjort så mycket insatser för föreningen så han hade säkert kunnat få hjälp om han bara frågat...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vid 14:30-tiden på tisdagen larmades räddningstjänsten till Jädraån mellan Sandviken och Högbo där en häst hamnat i vattnet utan...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter över ett års bristfällig djurhållning tar länsstyrelsen nu beslutet att omhänderta hästar på en gård utanför Örnsköldsvik.
Svar
2
· Visningar
714
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid en uppföljande kontroll i Orsa kommun upptäckte Länsstyrelsen Dalarna att flera hästar var i akut behov av hovvård. Trots tidigare...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Marita73
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera små barn befann sig i villan i Ale kommun när någon öppnade eld. När den misstänkta skytten senare greps hittade polisen...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka