3-års Test??

F

fallerina

Hej, vad innebär ett 3-årstest, vad skall hästen kunna och visa upp??
 
Man visar hästen i löshoppning (2hinder) och för hand och uppsutten (om man vill) så gick det till för mig iallafall.
Hinderhöjden vi var uppe på var 110-120cm på bakre hindret och i ridningen vill domaren se hästens ridbarhet i de olika gångarterna, Jag tycker inte att det krävdes ngt speciellt och det var roligt.
 
Ok, det var inte mer än så, det låter enkelt och kul. Tack för ditt svar
Mvh Emelie
 
kan man se någonstans var/när dessa 3-års test kommer att hållas? skulle vilja åka och titta men antar att jag måste åka en bit bort....
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 983
Senast: JohannaB
·
Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
991
Senast: Tossa90
·
Ridning Hej igen…. Jag tänkte bara flicka in och fråga er(om någon vet) om man får styra hästen med tygeln ut mot sidan eller om jag måste...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: corzette
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 730
Senast: Joro253
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp