3-årschampionatet

B

Beccizz

Jag har en avkomma till Rubinrot, som nu har kvalat in till 3-årschampionatet..... i hoppning. :P Tog hem honom på foder för utbildning som dressyrhäst (och det ska han fortfarande bli , han har en FANTASTISK trav) men nu ska vi åka på hoppchampionatet i höst alltså, efter en lång sommarvila :)

Och jag undrar , hur högt hoppar dom ? Dom hoppar ju 110 minst på 3-årstestet, är det samma reglemente som gäller på championatet?

Hur mkt löshoppningstränade ni innan 3årstestet? Vi började sent pga dels en skada han ådrog sej här, och dels för att han kom till oss i december , så gott som ohanterad. Skulle va kul att se hur mkt vi ligger (låg) efter...
 
Sv: 3-årschampionatet

Jag har kollat detta med SwedeHorse då en kompis häst ev. ska dit. De svarade så här "Reglementet är i princip det samma som för treårstestet. Domaren bestämmer dock själv hur högt och hur många språng hästen ska hoppa, men de brukar inte hoppa hästarna för högt och för länge." Svaret är ju då att de FÅR hoppa hästen högre, men det är inte säkert att de gör det.
 

Liknande trådar

Träning Tänkte höra hur viktig löshoppningen är på 3-års?? Jag har en 3 åring som jag tänkte visa på 3-års men han ligger väldigt mkt efter...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp