Bukefalos 28 år!

4-5-åring i Göteborg

R

Raderad medlem 19815

I helgen åker jag och 4,5-åring till Göteborg för att hälsa på min syster.

Finns det någon här som har något bra tips på rolig barnaktivitet? Gärna något museum.
 
Alfons Åberg kulturhus ligger ju väldigt nära centralstationen om ni åker kollektivt? Både där och på Universeum brukar det dock var väldigt mycket folk. Sjöfartsmuseet kanske? :)
 
Sjöfartsmuseet Akvariet i Majorna, det tyckte mina ungar var hur kul som helst och väldigt prisvärt om man jämför med Universeum. ;) Sen tror jag att det även är julmarknad på Liseberg som ska vara värd att gå på, lite karuseller är öppna också.
 
Alfons Åbergs kulturhus är tyvärr hemskt, enligt min erfarenhet. Svindyrt och ungar överallt (på ett sätt så att de störde varandra, alltså). Så det rekommenderar jag inte.

Universeum är :love: Finns så många grejer, både djur och natur. Både jag och min tvååring älskar Universeum med lika stor glöd :angel:

Liseberg är öppet och det finns lite att åka! Tänk dock på att det blir kallt som satan, speciellt om man ska stå i kö och vänta, så ordentliga kläder på! Tajmar ni in marknaden så kommer det att finnas både delikatesser och renar :D

Sjöfartsmuseet har ett trevligt akvarium.

Naturhistoriska är roligt men mycket av djuren är ganska bristfälligt uppstoppade, om vi säger så. Museet ligger i Slottskogen.

I Slottskogen finns också Plikta, en av Göteborgs bästa lekplatser! Är man i Slottskogen kan man också gå upp till djurgårdarna och titta på djur (samt klappa hästar, de är ofta ganska sociala).

Slutligen finns det Lek och buslandet på Hisingen, det är gigantiskt och kan vara ganska hysteriskt, men om barnet är av den äventyrliga sorten kanske det är kul det med.

Annars beror det på intresse hos barnet, förstås.
 
Tack alla! Vi beslutade oss för att ta det lite lugnt och bara spana in stan. Vi var inne i domkyrkan och det var mycket spännande, särskilt som några musiker (trumpet och orgel) övade inför konsert. Sen åkte vi hem till min syster och jobbade med lera och åt pizza.
 
Nu är det lite sent sådär, men om ni kommer till stan snart igen så har Sjöfartsmuseet en utställning med Sally Jones (romanapan som är helt fantastisk!!) :).
 
Tack alla! Vi beslutade oss för att ta det lite lugnt och bara spana in stan. Vi var inne i domkyrkan och det var mycket spännande, särskilt som några musiker (trumpet och orgel) övade inför konsert. Sen åkte vi hem till min syster och jobbade med lera och åt pizza.

Lät väldigt trevligt det med! :)
 
Nu är det lite sent sådär, men om ni kommer till stan snart igen så har Sjöfartsmuseet en utställning med Sally Jones (romanapan som är helt fantastisk!!) :).

Tack! Jag ser verkligen fram emot att barnen blir så stora att vi kan läsa böckerna om Sally.
 

Liknande trådar

Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: Badger
·
Småbarn Vad har era barn på fötterna i höst? Min 1.5-åring har hittills haft sina tunna skor i läder från Kavat alternativt gummistövlar när det...
Svar
13
· Visningar
925
Senast: lykke
·
Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
821
Senast: marengo
·
Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Javan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp