Kvalitetsbedömningen
Hej! Jovisst!
Det gick hyfsat, men min häst var jättetrött och seg, hade verkat såååå underbart välmatchad under veckan, allt såg superbra ut, men på söndagen var han bara helt enkelt JÄTTETRÖTT. Fattar inte, vi var ju på hemmaplan.
I alla fall fick han andra bästa hopp-poängen av de uppsuttna 4-åringarna. Det var faktiskt rätt lågt, 6-7. Den bästa fick 8-7.
Vet 1: 8, vet 2: 10.
Exteriör 88865, han var obrydd och obalanserad, därför fick han så trista poäng på skritt o trav.
Gångarter 6666, han orkade inte länga sig, men gick i en stadig och jättefin form, det ser rätt fint ut på film i alla fall...
Det var ca hälften av deltagarna som visades i uppsutten hoppning o hälften som visades i löshoppning. Jag trodde fler skulle visa uppsuttet! Löshopparna fick genogående lite bättre poäng. Det känns inte rättvist att räknas ihop med löshopparna, jag tycker lite att det är som att jämföra äpplen med päron.
Jag såg redan på exteriören att min häst verkade trött, så jag anade att han inte skulle visa sin bästa sida den dagen. Man vill ju alltid vinna, så självklart är jag ledsen att Cortus-avkomman hoppade bäst uppsuttet...men min häst kan så mycket mer än han visade den dagen, och det vet ju vi som känner honom. Typiskt bara!!!!
Hoppas det går bra för dig till helgen!! Om inte annat så är det ju en roligt dag att få vara med om! Lycka till!!