4- eller 5 gångare?

Sv: 4- eller 5 gångare?

Hur dana vill ni ha era hästar? Fördelar och nackdelar?

Har en 4 gångare & en 5 gångare, kommer ev köpa en till 5 gångare men den måste ha någorlunda starka grundgångarter & helst inte så mkt passvilja, jag kommer i såna fall även rida den som 4gångare, en 5 växlad räcker just nu.
Min 5 gångare går rent i alla gångarter, däremot är han inte utbildad & vi kör inte med ökningar än så därför kan han bli mer passaktig i försök till ökningar, men det kommer gå bort i & med att han blir mer tränad.
Sen måste jag tillägga att jag mest tycker mej se grisepassare bland 4 gångare, 5 gångare tycker jag däremot överlag har dålig trav, konstigt att så många kan få bra poäng på en trav som måste panikspringas för att hålla den.

Sv: 4- eller 5 gångare?

En av varje är ju kul att ha. Min häst är femgångare, men rids som fyrgångare.
Han tycker jag är bra som han är.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
814
Senast: Guldaskig
·
Fritid Vi ska åka till Åre i sommar och vill rida på islandshäst. Gärna i fjällmiljö. Har någon tips om en bra aktör i området? Har bil och kan...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: nyttnick
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
966
Senast: Ajda
·
Småbarn Vi börjar nog känna att vår dotter är redo för att prova någon mer uppstyrd fritidsaktivitet. Både för att få in mer rörelseglädje i... 2
Svar
26
· Visningar
1 746
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka