40.000kr??

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Jooonii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 075
Sv: 40.000kr??

Fast det tycker inte jag, jag tycker knappt man får någon häst värd namnet (obs skämtsamt, så ingen tar illa upp) för under 50 tusen typ. Då menar jag typ halvblod och såna, inte småponnyer :)

Tycker du undervärderar mängder av hästar när du säger så:grin:

Sv: 40.000kr??

kl ot

Har priserna på de stora bruna gått ner de senaste åren när vi rekryterat så många till islänningarna istället?

Killen som var ute och chipmärkte mina föl var hästhandlare och enligt honom får man punga ut med 150 000 för ett vettigt halvblod, men då antar jag att han menar en häst som kan tävla på mellannivå i alla fall. För så mycket pengar får man en väldigt vettig islänning.

Men om man nu söker en mindre begåvad häst att mulla runt i skogen med så kanske de är lite övervärderade, eller hur var det nu, då vill man ha en häst som töltar klockrent utan underhåll även med en oerfaren ryttare...

Liknande trådar

Islandshäst Varför är det så fel i islandshästvärlden att rida långturer? Jag har startat några clear round i distanritt och får höra av... 2
Svar
30
· Visningar
1 548
Senast: Badger
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Edla
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 692
Senast: Shaggy
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka