Förstår, jag fyllde 35 år nyss och mina föräldrar är sjuka. Pappa höll på att dö i maj då han fick en stroke. Jag sitter i en 2:a jag hyr utan barn, villa, sommarstuga eller en partner. Har inget sparkapital.
Jag börjar bli stel i kroppen och träffar knappt någon då mina föräldrar är i riskgrupp och vi jobbar hemma pga corona.
Men vet ni,
fuck it!
Jag har en kropp som bär mig, tak över huvudet, ett bra jobb och massor att se framemot i livet. Fördelarna är att jag landat i mig själv och känner mig trygg i att inte behöva uppfylla någon annan eller samhällets krav. Jag ser mer positivt runt mig med kvinnor som tar och får mer plats, vi klär oss som vi vill och slutar följa normen.
Jag får träna för att hålla kroppen fräschare men så är det!
Jag är så glad i djuren och de ger mig så mycket kärlek.
Jag har en skruttbil som jag kan åka i vart jag vill

Ibland sticker jag iväg till ställen jag aldrig sett innan.
Jag är vuxen och kan göra vad jag vill
Det som varit kan jag inte ändra, ja jag kan vara besviken men sen behöver jag inte fastna där och älta.. jag kunde gjort klokare val men det går inte att ändra nu, något av det.
Att vara irriterad över att man varit/är sjuk är bara att vara elak mot sig själv. De kan man inte rå för och den irritationen tar bara onödig energi som jag kan lägga på att plantera blommor, beställa sticklingar, grotta ner mig i lampor som gör att växterna trivs nu på hösten

mm